Zimske pnevmatike je smiselno zamenjati za letne, saj so te narejene iz čvrstejše gumene zmesi in imajo bolj toge gumene bloke, zato pri višjih temperaturah ponujajo boljši oprijem kot zimske in se tudi manj obrabljajo. Zimske se splača zamenjati tudi zaradi manjšega kotalnega upora in posledično manjše porabe goriva.
Agencija RS za okolje sicer napoveduje lep konec tedna, temperature bodo v osrednji in vzhodni Sloveniji že danes zrasle tudi do 19 stopinj Celzija, podobno pa naj bi bilo tudi prihodnji konec tedna.
Osnovno pravilo sicer voznikom narekuje štiri enake pnevmatike z ne manj kot štirimi milimetri profila, ki niso starejše od štirih let. Pnevmatike so namreč narejene iz naravnega materiala, zato se z leti starajo in tako postajajo vedno trše. Po navedbah prometnih strokovnjakov je zakonsko najnižji še dopustni profil za letne pnevmatike 1,6 milimetra, vendar je to premalo.
Globe za neupoštevanje zakona znašajo od 40 do 500 evrov, za pravne osebe, samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, do 1000 evrov.
Bolj kot po koledarju se ravnajmo po vremenskih in voznih razmerah
Zakonski datum 15. marec, ko vozniki lahko zamenjamo zimske pnevmatike z letnimi, je pred vrati, a AMZS strokovnjaki svetujejo, da z menjavo zimskih pnevmatik ni treba hiteti. Ali že menjati zimske pnevmatike ali še ne, je odvisno od okolja oziroma področja najpogostejših voženj. V gorskih, hribovitih in višje ležečih predelih je tudi v spomladanskih mesecih treba pričakovati slabše, celo vsaj začasne zimske razmere, v nižinah in posebej v priobalnem območju pa skorajda ne.
Vozniki, bodite glede obvezne zimske opreme pozorni tudi na poteh v tujino
Kot je povedal Matic Zupančič iz AMZS informacijskega centra, imajo naše sosednje države drugačne predpise kot Slovenija.
V Avstriji je v primeru zimskih voznih razmer zimska oprema obvezna do 15. aprila, na Hrvaškem je zimska oprema na določenih cestah prav tako predpisana do 15. aprila, enak datum obvezne zimske opreme velja za vožnjo po avtocestah in nekaterih drugih cestah v italijanski pokrajini Furlanija – Julijska krajina, ne glede na vozne razmere.
AMZS je že pred tedni na svoji spletni strani objavila test letnih pnevmatik, ki ga izvajajo v sodelovanju z evropskimi motorističnimi zvezami, nobena od letnih pnevmatik ni dobila najslabše ocene, kar pomeni, da nakupa nobene ne odsvetujejo. Tri preizkušene so dobile oceno zelo priporočljivo, dvanajst priporočljivo, ena pa priporočljivo z omejitvami. Testa zaviralne poti na mokrem vozišču in števila kilometrov, ki jih je s pnevmatiko mogoče narediti, pa sta pokazala precejšnje razlike med njimi.
Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 so primerne tako za družinske avtomobile nižjega srednjega razreda kot za priljubljene cestne terence; večino testnih kilometrov so ocenjevalci na tokratnem testu, ki ga AMZS izvaja v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, prevozili z Volkswagnovim cestnim terencem T-roc, nekaj pa tudi z VW golfom in Škodino octavio. Tudi manjši avti imajo vse večje dimenzije pnevmatik, kar zagotovo prinese nekaj boljše vozne lastnosti, a tudi višje cene pnevmatik. Vse preskušene pnevmatike so ustrezale hitrostnima razredoma W (do 270 km/h) oziroma Y (do 300 km/h).
Vir: AMZS in STA