Od včeraj, 30.11.2019, je na 29 vlakih SŽ (Siemens in Pendolino) potnikom na voljo WiFi omrežje z imenom ‘Slozeleznice’. Za zagotavljanje čim bolj tekočega delovanja bodo uporabljali mobilni signal Telekoma Slovenije in A1 Slovenija, operaterjev z največjim odstotkom pokritosti z LTE omrežjem. Do konca letošnjega leta naj bi bila brezplačna brezžična povezava na voljo na vseh predvidenih 32 vlakih.
Rok za dokončanje del je bil sicer predviden v 18 mesecih, kar naj bi se po terminskem planu zgodilo sredi leta 2020, a do zagona je dejansko prišlo precej prej. Tako bodo tudi preostali štirje vlaki, katere je z WiFi-jem potrebno še opremiti, dokončani krepko pred prvotno zastavljenim datumom.
Kako (hitro) deluje Wi-Fi internet SloZeleznice in kje pričakujejo težave?
WiFi na vlakih SŽ deluje s pomočjo mobilnega LTE prenosa, za potrebe katerega je izvajalec za vzpostavitev delovanja v vlake vgradil po eno zunanjo LTE/WiFi/GPS anteno in en usmerjevalnik. Brezžični internet na vlaku torej omogočajo LTE antene, ki so nameščene na strehi vlakovne kompozicije.
Kljub visoki pokritosti z LTE omrežjem pri SŽ opozarjajo, da LTE signal na določenih točkah vseeno ne bo dostopen, saj določeni deli Slovenije z njim preprosto niso pokriti s strani nobenega mobilnega operaterja. Prav tako je pomembno izpostaviti, da si bodo vsi potniki oziroma uporabniki internetno hitrost delili, zaradi česar bo, predvsem tam, kjer je signal slab, prenos precej počasnejši kot sicer.
Hitrost internetne povezave je odvisna tudi od kapacitet mobilnega omrežja in zmogljivosti bazne postaje, na katero je v tistem trenutku vlak priklopljen. Ker večino poti opravi na ruralnih predelih, gre pričakovati, da hitrosti tam ne bodo tako visoke kot v mestih.
Vir: FB Grem z vlakom, blog.uporabnastran.si