Takšen znak bodo po besedah Miheliča namestili le v preglednih križiščih, torej tam, kjer okoliščine to dopuščajo oz. kjer bo upravljavec cest presodil, da je to dopustno. V teh križiščih bodo imeli vozniki možnost, da se po lastni presoji odločijo, da kljub rdeči luči zapeljejo v desno, je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Mihelič.
Kot je povedal Mihelič, so nekatere občine že pripravile nabor tovrstnih križišč, za državne ceste pa seznam križišč pripravlja direkcija za infrastrukturo.
Kriteriji za določitev križišč, kjer se lahko dovoli zavijanje v desno ob rdeči luči so: omejitev hitrosti do 50 km/h, zagotovljena preglednost oz. dobra preglednost v križišču (vidna razdalja ne sme biti manjša od 60 metrov pri 50 km/h), nizka frekvenca pešcev, v križišču ne sme biti vodenih kolesarjev s posamezno fazo (e-skiroji, mopedi). Križišče prav tako ne sme biti na šolskih poteh in kjer so prisotni udeleženci z omejeno mobilnostjo (taktilne oznake, zvočni signali za slepe in slabovidne), upoštevati pa se morajo tudi posebnosti kot so (kratki intervali rdeče luči, kapacitetna preobremenjenost pasov, posebna faza za leve zavijalce na nasprotni strani, geometrija križišča, posebna faza za pešce in kolesarje).
Novo pravilo tako določa, da je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, ki mu je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar le, če je smer prosta.
Včeraj so na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani tako namestili prvi takšen znak, v prihodnjih dneh pa jih bodo še več, tako na državnih kot na lokalnih oz. občinskih cestah. Med drugim naj bi jih v petek nekaj namestili v Novem mestu in Metliki.
Tudi po besedah direktorja Agencije za varnost prometa Jožeta Hribarja takšen ukrep lahko izboljša pretočnost prometa, hkrati pa pomeni večjo obveznost voznikov, ki se bodo morali dobro prepričati, ali lahko varno zapeljejo skozi križišče.
Na agenciji bodo v nadaljevanju z dodatnimi akcijami, tudi z video vsebinami, pisnimi gradivi in zloženkami, obveščali voznike o novem pravilu, je še pojasnil Hribar.
Pravilo zavijanja desno ob rdeči luči je v tujini marsikje že uvedeno. Po eni strani tako vplivamo na pretočnost prometnega sistema tam, kjer to okoliščine dopuščajo, po drugi strani pa je tudi okoljski vidik tisti, ki ni zanemarljiv. Z uvedbo zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju bomo tako zmanjševali nepotrebno ustvarjene izpuste iz čakajočih avtomobilov na semaforjih, so ob tem navedli na infrastrukturnem ministrstvu.
Vir: Vlada RS, STA