Aplikacija s pomočjo senzorjev mobilnega telefona beleži hitrost vožnje na posameznih odsekih in prepoznava premike telefona, iz česar sklepa o uporabi telefona med vožnjo. Iz teh parametrov poda skupno oceno neke vožnje, če je ta višja od indeksa 90 točk, potem zavarovalnica tega voznika smatra kot varnega in mu ponudi nižjo zavarovalno premijo. Ta je lahko nižja vse do 25 odstotkov, je Kop povedal na predstavitvi v prostorih digitalnega centra Triglav Lab.
“Zgradili smo en res transparenten odnos. V zameno za podatke o vožnjah dobijo uporabniki prilagojeno oz. nižjo premijo. Na ta način skrbimo za zadovoljstvo na obeh straneh,” je pojasnil Kop. Kot pravi, aplikacijo uporablja približno 15 odstotkov strank v portfelju zavarovalnice, ta delež ljudi beleži med 15 in 20 odstotki manj škodnih dogodkov v primerjavi s tistimi, ki aplikacije ne uporabljajo.
Povprečna ocena voženj uporabnikov je precej visoka in se giblje pri 97 točkah od 100. V določenih dneh sicer prihaja do odstopanj, ko ta ocena pade na 96 točk, to so predvsem konci tedna in prazniki. “Ena naših teorij je, da so morda med vikendi na cesti tudi vozniki, ki čez teden niso tako prisotni,” je podatke povzel Kop.
Med zabeleženimi prekrški so se kot najbolj problematične izkazale cone z omejitvijo hitrosti pri 30 kilometrih na uro, ki so večinoma v bližini vrtcev in šol. Kršitve se pogosto pojavljajo tudi na določenih odsekih, Kop je izpostavil razcep Malence na južni ljubljanski obvoznici, kjer je aplikacija zaznala več kot 270.000 prekoračitev hitrosti.
Za razliko od prekoračitev hitrosti pa podatki o uporabi telefona med vožnjo kažejo, da ga vozniki uporabljajo povsod. Na določenih cestnih odsekih v Novem mestu, kjer je uporaba telefona najpogostejša, se ta skoraj neposredno prekriva z območji, kjer so se v preteklosti zgodile nesreče, je Kop navedel enega od primerov.
Te podatke so v Triglavu anonimizirali in zbrali na spletnem zemljevidu, za katerega upajo, da bo služil kot vhodni podatek za lokalne skupnosti, strokovnjake in odločevalce na državni ravni pri načrtovanju prometnih strategij. Zemljevid je dostopen na spletnem naslovu drajv.triglav.si/zemljevid.
Raziskovalec na področju umetne inteligence z Instituta Jožef Stefan Marko Grobelnik si obeta, da bi lahko umetna inteligenca s temi podatki v prihodnje pomagala iskati najvarnejše poti in ugotavljati, kje so zastoji, iskati najslikovitejše poti ter opozarjati na posebnosti v prometu, ki jih drugi sistemi ne zaznajo.
Kop je dodal, da aplikacije ne nameravajo razvijati na način, da bo nadomeščala že priljubljeno storitev Google Maps, temveč želijo dodati funkcionalnosti, ki bodo vplivale na varnost. Denimo na način, da bo aplikacija subtilno opozarjala pred nevarnimi odseki cest. Ob tem ekipa razvijalcev ohranja v mislih to, da mora aplikacija ostati enostavna za uporabo in ne pretirano zasičena.
Vsekakor pa bodo nadaljevali v smeri, da podatke zbirajo in jih dajejo na voljo drugim organizacijam, je napovedal Kop.
Vir: STA
Sam sem tude uporabnik aplikacije. Aplikacija je večkrat zaznala premik telefona. Vendar to ni bila uporaba telefona ampak se pri nizki temperaturi odpusti nosilec telefona z stekla.