V zadnjih desetletjih se je cestni tovorni promet v Sloveniji močno povečal, kar povečuje tudi možnost za nastanek prometnih nesreč in kompleksnost zagotavljanja prometne varnosti, kažejo podatki agencije. V zadnjih desetih letih pa je število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi poklicni vozniki, tako kot povzročitelji ali kot udeleženci, naraslo.
Do 15. oktobra letos so bili vozniki tovornih vozil in avtobusov udeleženi v 2338 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 1354 oziroma 57 odstotkov vseh nesreč. Ob tem pa je treba upoštevati dejstvo, da še precej bolj narašča število prevoženih kilometrov tovornih vozil in avtobusov na naših cestah. V letošnjem letu so poklicni vozniki povzročili šest smrtnih žrtev: štirje od teh so bili vozniki tovornih vozil sami, poleg tega pa še en voznik osebnega vozila in en pešec. 31 oseb je bilo huje poškodovanih, kažejo podatki agencije.
Do 15. oktobra letos so pri voznikih tovornih vozil ugotovili 39.758 kršitev prometnih predpisov, kar je 6,4 odstotnih točk več kot v enakem obdobju 2023 (37.372 kršitev). Najpogostejše kršitve pri voznikih tovornih vozil so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti (9793 kršitev), uporabo mobilnih telefonov in drugih naprav (5630 kršitev), neuporabo varnostnega pasu (4027 kršitev), nepravilnostmi, povezanimi s tovorom (2012 kršitev) ter nepravilnim prehitevanjem (1859 kršitev), so navedli.
Najbolj pogosti vzroki hudih in smrtnih prometnih nesreč, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil in avtobusov, so v zadnjih petih letih neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti, premiki z vozilom in nepravilna stran vožnje. Zato bodo v tem tednu policisti izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili.
Med predlagani ukrepi za izboljšanje varnosti poklicnih voznikov so prilagoditev infrastrukture, predvsem izboljšanje parkirnih zmogljivosti na avtocestnih počivališčih in namestitev dodatne opreme, kot so prhe in prostori za počitek, sporočajo z agencije.
V nadzorih bodo policisti posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, morebitno preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje in pravil o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost.
Vir: STA