V Mežici, kjer je narasla Meža odnesla vse tamkajšnje cestne in pohodne mostove, so lani prednostno pristopili k pripravi načrtov za gradnjo oz. postavitev novih mostov.
Tako trenutno že poteka dobrih 900.000 evrov vredna gradnja (z DDV) mosta čez Mežo, ki vodi do podjetja Cablex. Župan Mark Maze pričakuje, da bo končan v spomladanskih mesecih, tako da bi najpozneje meseca maja odstranili bližnji montažni most, ki zdaj vodi do Cablexa in ki ga je po ujmi postavila Slovenska vojska, je povedal.
Skupno so sicer v Mežici po ujmi postavili tri montažne mostove. Poleg omenjenega do podjetja Cablex še most Marholče, ki so ga postavili poljski vojaki, in most pri Šumahu, ki ga je postavila vojska s Češke. Župan pričakuje, da bodo tudi ta dva montažna mostova do konca letošnjega leta nadomestili z novima. Skupno bo gradnja teh dveh mostov stala okoli tri milijone evrov (z DDV).
Mežiška občina je lani za projekte sanacije po ujmi namenila okoli devet milijonov evrov, letos pa načrtuje še bistveno višji znesek. Skupno je letošnji mežiški proračun vreden okoli 24 milijonov evrov, od tega občina načrtuje za 20,5 milijona evrov investicijskih odhodkov, pri tem pa glavnino predstavljajo projekti sanacije po ujmi.
Gre za sanacije najbolj grozečih plazov, več odsekov najbolj obremenjenih cest in kolesarskih povezav ter gradnjo skupno petih mostov. Občina bo namreč poleg omenjenih treh, ki bodo nadomestili montažne, postavila še dva mostova – enega lesenega, primernega tudi za avtomobile, in eno pohodno brv, je za STA povedal Maze.
Tudi na Prevaljah je ujma odnesla več mostov, po dogodku pa so postavili pet montažnih mostov. Med njimi so dva začasna montažna mostova čez reko Mežo postavili pripadniki nemške civilne zaščite Technisches Hilfswerk iz Bonna.
Za gradnjo novega, ki bo nadomestil začasni montažni most pri bencinski črpalki Petrol, je občina že pridobila vso potrebno tehnično dokumentacijo in je v fazi izbire izvajalca. Zaključek del je predviden v letošnjem letu, je pojasnil tajnik Občine Prevalje Danilo Vute.
Za nov, t. i. Pačnikov most, ki vodi proti Lešam in kjer je trenutno še postavljen “nemški” montažni most, pa na občini dokumentacijo pričakujejo v kratkem. “Tudi za ta most si srčno želimo, da bi bil končan v letu 2025,” je dodal Vute. Po postavitvi trajnih mostov bodo oba montažna mostova pripeljali v skladišče Slovenske vojske na Rojah, je še povedal.
Tri mostove čez reko Mežo, ki so namenjeni kolesarjem in pešcem in ki jih je prav tako odnesla reka Meža, pa so nadomestili z novimi trajnimi jeklenimi mostovi. Na novo so zgradili tudi porušen most pri Polhovem mlinu čez Šentanelsko reko, v izgradnji pa je most Kralov križ-Povhov križ v Spodnji Jamnici. “Pri gradnji mostov in cest smo upoštevali vodilo, da je treba stanje na področju infrastrukture pred poplavami bistveno izboljšati, in ne le vzpostaviti prvotnega stanja,” je še dodal Vute.
V občini Črna na Koroškem so po ujmi s tujo pomočjo postavili tri montažne mostove. Most v Žerjavu, ki so ga dobili iz Italije, je trajen in bo tam ostal. “Tam smo že poskrbeli za to, da se domačini normalno vozijo čezenj, pa tudi kolesarska pot ob cesti Mežica-Črna bo potekala preko tega mostu,” je povedala tamkajšnja županja Romana Lesjak.
Montažni most na Pristavi, ki so ga postavili češki vojaki, bo zamenjal nov most. Trenutno je v teku iskanje izvajalca del. Tudi še en montažni most v Žerjavu bo zamenjal nov most, zanj je občina že naročila projektno dokumentacijo, je še povedala županja.
Vir: STA