Search
Close this search box.

V gostinstvu in turizmu veseli odpiranja, kritični do pogojev

V gostinski in turistični panogi pozdravljajo dodatno odpiranje dejavnosti, kritični pa so do pogojev, pod katerimi jim bo kmalu dovoljeno ponujanje storitev gostom. Veliko je odprtih vprašanj, komuniciranje je pozno, hotelirji pa po besedah Gregorja Jamnika tudi nimajo rezervacij. Blaž Cvar je prepričan, da so pogoji za gostince diskriminatorni.

“Veseli nas, da prihaja do začetka sproščanja dejavnosti,” je v izjavi za STA poudaril direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS) Fedja Pobegajlo. To namreč vidijo kot znak, da bo v prihodnje prišlo do nadaljnjega odpiranja, pri čemer je po besedah Pobegajla za preživetje turistične panoge ključno, da bo v celotni glavni poletni sezoni dovoljeno neprekinjeno obratovanje v polnem obsegu. TGZS pozdravlja tudi pripravo interventnega zakona za turizem, ki bo zagotavljal dodatno pomoč sektorju.

“Nismo pa najbolj zadovoljni z zelo poznim komuniciranjem v zvezi z odpiranjem, ki družbe postavlja v položaj, ko marsikaj ni jasno,” je dodal. Vprašanje je, kaj se bo odprlo, saj ponudniki v tako kratkem času niso sposobni pripeljati gostov.

Tu so tudi različni operativni postopki: “Bazena ne moreš odpreti v par dneh, saj moraš, ob drugih postopkih, pridobiti tudi analizo kopalne vode, kar pa traja kakih 14 dni,” je pojasnil Pobegajlo. Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) dopoldne denimo tudi še ni objavil posodobljenih higienskih priporočil za nastanitvene enote.

Zlasti večji hoteli po besedah Pobegajla še razmišljajo, ali se jim odpiranje za največ 30 oddanih sob glede na stroške sploh splača. V nekaterih regijah bodo ob tem gostje lahko še naprej hrano uživali le v sobah in na terasah, vprašanje je tudi, kje in kako je mogoče izvajati testiranje gostov. “Veliko je še odprtega,” je sklenil Pobegajlo.

Tudi predsednik Združenja hotelirjev Slovenije pri TGZS in direktor ljubljanskega hotela Slon Jamnik je opozoril, da informacije o pogojih delovanja do hotelirjev prihajajo zelo pozno. “Takšnega poslovanja, takih pogojev, še nismo imeli, ne v prvem, ne v drugem valu. To je nekaj popolnoma novega za nas. Potrebujemo čas, da se na to pripravimo,” je dejal v izjavi za STA.

Glede pogoja testiranja gostov na okužbo z novim koronavirusom je Jamnik opozoril, da ni jasno, kaj pri nas sploh je definicija opravljenega testa. Vprašanje je denimo, ali mora test opraviti zdravstveno osebje, ali je potrebno pisno potrdilo, mora biti test opravljen pred prijavo gosta v hotel in tako naprej. V Avstriji lahko na primer hotelirji svoje osebje testirajo sami, brez zdravstvenega osebja, je pojasnil Jamnik. Pri nas te možnosti zaenkrat ni.

Ob tem so državni testni centri marsikje močno obremenjeni, organizacija testiranja pri pooblaščenih izvajalcih pa še dodatno draži storitve. “Vse to le še podaljšuje agonijo turizma, ker ga draži. Je pa dejstvo, da je to času primerno in se dogaja povsod po svetu,” je dejal sogovornik.

Hotelirji ob tem trenutno nimajo nobenih rezervacij, saj niso vedeli, kdaj bodo lahko odprli hotele. “Nismo strokovnjaki, ki bi vedeli, kako se bo virus obnašal in bi lahko sami izračunali, kdaj bomo lahko odprli. Smo prazni in nimamo nobenih rezervacij. Preden vse steče, bomo lahko prazni še mesec ali dva,” je opozoril Jamnik.

“Mislim, da bo na trgu kar velika zmeda,” je še dodal predsednik hotelirskega združenja in dodal, da nekateri hotelirji že napovedujejo, da bodo ostali do nadaljnjega zaprti, saj se jim obratovanje pod postavljenimi pogoji ne splača.

Predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici (OZS) Blaž Cvar pa je prepričan, da je odločitev o pogojih obratovanja diskriminatorna do panoge. “V zaprtih prostorih lahko sto tisoče zaposlenih opravlja svoje delo osem ur na dan, brez teh pogojev lahko obiskujemo vrsto lokalov in zaprtih prostorov,” je spomnil. “Najbrž bo nejevolja pri gostincih, ki so bili šest mesecev neprekinjeno zaprti, spet prisotna,” je dejal.

Za odpiranje vrtov in teras lokalov se je že v preteklih dneh zaradi postavljenih pogojev, pa tudi negotovega vremena, odločila manj kot polovica gostincev, je dodal Cvar. Predvsem gostinci, ki strežejo hrano, težko sprejemajo goste zgolj na terasah, postavlja pa se tudi vprašanje finančne vzdržnosti. “Vztrajamo pri tem, da je treba čim prej odpreti notranjost lokalov, a pod takšnimi pogoji bo to seveda težko,” je dejal.

“Vprašanje, ki se postavlja, je predvsem, kako vse skupaj izvajati in nadzirati,” je pojasnil Cvar. Že sedaj je bilo denimo na terasah praktično nemogoče zagotavljati razdaljo 1,5 metra med gosti za isto mizo ob uživanju hrane in pijače. “To je predpis, ki ga lahko nekdo zapiše, izvajati pa ga ni mogoče,” je prepričan sogovornik. “Tudi sedaj bo nekaj zapisano, težko pa bo to izvedljivo in težko bo to nadzirati.”

Naknadno so iz omenjene sekcije sporočili, da so gostinci sicer veseli ponovnega odprtja gostinskih in nastanitvenih obratov, a na pogoj, da mora imeti gost za obisk notranjosti gostinskih in nastanitvenih obratov negativni test, potrdilo o cepljenju ali dokazilo o prebolelosti, ne pristajajo. Vlado so zato pozvali, da te diskriminatorne pogoje nemudoma odpravi.

“Smo za odprtje notranjosti po italijanskem vzoru, z ustrezno razdaljo med mizami, vendar brez kakršnihkoli dokazil. Prav tako pa naj se odpiralni čas gostiln podaljša do 22. ure,” je v sporočilu za javnost zapisal Cvar.

Vrtovi in terase gostinskih lokalov se bodo v soboto lahko odprli po vsej državi, v regijah na rumenem seznamu bodo lahko obratovali tudi notranji prostori lokalov. V ponedeljek bodo lahko v manjšem obsegu začeli obratovati tudi nastanitveni obrati. Bo pa tako opravljanje storitev v nastanitvenih obratih kot strežba v notranjosti gostinskih lokalov dovoljena le pod pogojem testiranja gostov ali dokazila o cepljenju oz. prebolelosti, je po sredini seji sporočila vlada.

Dogodki

V gostinski in turistični panogi pozdravljajo dodatno odpiranje dejavnosti, kritični pa so do pogojev, pod katerimi jim bo kmalu dovoljeno ponujanje storitev gostom. Veliko je odprtih vprašanj, komuniciranje je pozno, hotelirji pa po besedah Gregorja Jamnika tudi nimajo rezervacij. Blaž Cvar je prepričan, da so pogoji za gostince diskriminatorni.