Search
Close this search box.

Trgovci blažijo dvig nabavnih cen. Kaj vse se bo še podražilo?

Trgovci v obdobju, ko se cene surovin, energentov, logističnih, proizvodnih in drugih stroškov zvišujejo, skušajo blažiti dvig nabavnih cen. Kot so povedali za STA, znatnih podražitev izdelkov ne beležijo, čeprav so nekaj zvišanj s strani dobaviteljev morali prenesti na prodajne cene. Do nekaj podražitev bo po pričakovanjih prišlo tudi jeseni.
Fotografija je simbolična

Cene življenjskih potrebščin so se na mesečni ravni začele zviševati februarja, na letni ravni v marcu, največji pritisk na inflacijo pa vršijo energenti. Dražji energenti imajo za potrošnike oz. na ekonomski položaj gospodinjstev višji vpliv kot dražja hrana, saj je delež energentov v porabi gospodinjstev višji od hrane, je pred časom za STA ocenil agrarni ekonomist Aleš Kuhar.

Na splošno ne moremo govoriti o kaki znatni podražitvi hrane in brezalkoholnih pijač v zadnjem letu, kar potrjuje tudi primerjalni indeks cen življenjskih potrebščin statističnega urada,” so pojasnili v Mercatorju.

Zaradi spremembe različnih dejavnikov, ki vplivajo tudi na maloprodajne cene, so se v Mercatorju doslej nekoliko zvišale cene nekaterih kategorij izdelkov za dnevno rabo. Že jeseni lani so se nekoliko podražila predvsem osnovna živila – olja, moke in meso, medtem ko ima pri sadju in zelenjavi pomemben vpliv na ceno tudi vreme oz. vsakokratna sezona.

“Mercator je kot trgovec zadnji v preskrbni verigi in ob napovedih sprememb nabavnih cen se pogajamo z vsakim dobaviteljem posebej,” so poudarili. V zadnjem obdobju so se namreč povišali proizvodni stroški, logistični stroški, stroški dela, cene energentov in surovin na borzi.

“Upravičene zahteve nekaterih dobaviteljev po spremembi nabavnih cen smo torej morali upoštevati,” so povedali v Mercatorju, kjer pričakujejo, da se bodo nekatere cene jeseni še spremenile. Prizadevajo si, da potrošnikom z različnimi aktivnostmi, akcijami in popusti stalno ohranjajo cene konkurenčne, s širino ponudbe pa dostopnost vseh kategorij izdelkov tudi cenovno najbolj občutljivim kupcem.

Tudi v Sparu upravičenost vsake napovedi povišanja cen dobaviteljev preučijo in na njih pristanejo le v primeru, da je razlog za dvig nabavne cene utemeljen. “Cena se v tem primeru dvigne maksimalno v višini razlike v nabavni ceni, vseskozi pa naša prioriteta ostajajo nizke cene na slovenskem trgu,” so dejali.

Kot so poudarili, se zavedajo trenutne situacije in čutijo odgovornost, da čim bolj ublažijo napovedane dvige cen in zagotovijo nizke cene. Zato so se z nekaterimi dobavitelji dogovorili, da se cene številnih izdelkov ne spreminjajo najmanj do konca letošnjega leta.

Tako imamo v stalni ponudbi več kot 2000 izdelkov s ‘trajno znižano ceno’, kar pomeni, da smo zelo velikemu številu izdelkov cene, ki bi se jim sicer zvišale, zadržali in jih celo znižali najmanj do konca leta 2021,” so pojasnili. Med temi so izdelkih vsakodnevne rabe, od mlečnih izdelkov, moke, olja in številnih drugih osnovnih živil.

V zadnjem letu so Sparovi dobavitelji napovedali zvišanje cen mesa, a so uspeli ohraniti cene večine izdelkov nespremenjene, ponekod so jih v akciji znižali. Podražila so se tudi nekatera olja, napovedane so bile tudi podražitve mok in sladkorja, vendar cene sladkorja in nekaterih mok ostajajo nespremenjene.

Zaradi dviga cen vhodnih surovin, kot so žitarice, ki so osnovna surovina pri vzreji piščancev, in dviga cen posameznih energentov, so se zvišale cene nekaterih izdelkov iz perutninskega mesa, zaradi višjih logističnih stroškov in stroškov embalaže pa so možni dvigi cen pri nekaterih izdelkih z vsebnostjo olja in kakava,” so še povedali v Sparu.

V Tušu so medtem pojasnili, da so letos dobavitelji napovedali dvige cene določenih izdelkov oz. blagovnih skupin izdelkov, med najpogostejšimi razlogi za podražitev pa navedli višje logistične stroške, stroškov dela, surovin in embalaže.

Tako so se ali pa se še bodo v Tušu spremenile cene moke, kruha in pekovskega peciva, testenin, vložnin, kisov, vina, jajc in olj.

V Tušu se zavedamo vpliva na družinski proračun kupcev, zato bomo z več različnimi intenzivnimi aktivnostmi v naslednjih mesecih ublažili vpliv dviga cen. Z aktivnostjo redne nizke cene 2500 izdelkom zagotavljamo nizke redne cene. Hkrati verjamemo v moč in kakovost resnično lokalnega, slovenskega blaga, kar verjamemo, da lahko delno nadomestimo z razvojem dodatne, lokalne ponudbe,” so navedli in dodali, da je pri manjših, lokalnih proizvajalcih, vpliv makro dejavnikov bistveno manjši.

V Tušu ocenjujejo, da se bodo spremembe dogajale skozi celo leto in verjetno tudi naslednje leto, vendar pa natančne napovedi o podražitvah v tem trenutku težko podajo.

Tudi v Hoferju blažijo pritisk na cene. Kot so pojasnili, neprestano optimizirajo vse procese, s čimer nižajo stroške in ustvarjajo prihranke, ki jih v obliki najboljših cen v celoti prenašajo na kupce. “Skladno s tem v obdobju zadnjih dveh mesecev vsekakor ne moremo govoriti o splošnem povišanju cen,” so dodali.

Pri Hoferju si prizadevamo, da morebitnih zvišanj nabavnih cen ne prenašamo na naše kupce. Cene tako poskušamo ohranjati enake, do povišanj pa pride le v skrajnih primerih, ko je ohranjanje enake cene poslovno nevzdržno,” so izpostavili in pojasnili, da na oblikovanje prodajnih cen vplivajo nabavne cene, logistični stroški, drugi stroški poslovanja in splošno stanje na trgu.

Pripravila: Karmen Kleiderman

1 Komentarji
staro
novo najbolj glasovano
Inline Feedbacks
View all comments
Martina
Martina
3 let nazaj

Največje podražitve so v Mercatorju

Dogodki

Trgovci v obdobju, ko se cene surovin, energentov, logističnih, proizvodnih in drugih stroškov zvišujejo, skušajo blažiti dvig nabavnih cen. Kot so povedali za STA, znatnih podražitev izdelkov ne beležijo, čeprav so nekaj zvišanj s strani dobaviteljev morali prenesti na prodajne cene. Do nekaj podražitev bo po pričakovanjih prišlo tudi jeseni.