Search
Close this search box.

Sekcija za gostinstvo in turizem podelila priznanja za kakovost gostinske ponudbe. Med prejemniki tudi Korošca

Strokovno srečanje gostincev, ki je letos potekalo prvi dan Dnevov slovenskega turizma, je bilo v znamenju trajnosti in iskanja skupnih rešitev za višjo dodano vrednost v panogi. Na okrogli mizi z zanimivimi gosti so se govorci dotaknili pereče teme, kako z modernimi pristopi gostinstvo narediti bolj privlačno za nove generacije, sposobno ustvarjati večjo dodano vrednost in zagotoviti njegovo privlačnost, tako za goste, kot tudi za gostince in njihove zaposlene. Popoldanski del srečanja je zaznamovala podelitev priznanj gostincem za jubileje poslovanja in priznanja za kakovost njihove ponudbe.

Kot je na današnjem dogodku, ki je potekal v okviru Dnevov slovenskega turizma, povedal predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) Blaž Cvar, so se zaposleni v gostinstvu pred 100 leti ukvarjali z enakimi težavami kot danes. Ocenil je, da se je treba reševanja problemov lotiti na primeren način. Prepričan je, da bodo gostinci našli odgovore na odprta vprašanja.

Predsednica sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS Patricija Furlan pa je dejala, da je treba zaposlenim v gostinstvu zagotoviti boljše pogoje dela.

Ocenili so tudi, da mora biti gostinstvo bolj trajnostno naravnano, gostinsko ponudbo pa narediti bolj privlačno za nove generacije. V gostinstvu so na prvem mestu ljudje, menijo udeleženci srečanja.

Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež meni, da je gostinstvo prvi obraz naše turistične ponudbe, saj so gostinci tisti, ki ustvarjajo nasmeh na obrazih domačih in tujih turistov. Po njegovih besedah je treba gostinskim podjetnikom omogočiti večje naložbe in nagrajevanje zaposlenih.

Frangež ima slabo vest, ker se je od nastopa mandata pred petimi meseci premalo ukvarjal z izzivi, ki so pred turizmom in gostinstvom. Po njegovih besedah je gostinstvo v zadnjih dveh letih prestalo največjo preizkušnjo v zgodovino, saj so bili gostinski objekti zaradi pandemije zaprti kar nekaj časa. “Gostinci se srečujete tudi s kadrovsko krizo. Pred slovenskim gostinstvom stoji potreba po transformaciji. Slovenija mora kot majhno vitalno gospodarstvo čas, ki je pred nami, izkoristiti za nove zmage,” je dejal Frangež.

Napovedal je, da bo slovenska vlada v prihodnjih tednih sprejela ukrepe, ki bodo gostinstvu prinesli konkurenčnost. Dodal je, da ministrstvo ponovno dela na zakonu o gostinstvu, saj preučuje vse pripombe, ki so bile podane med javno obravnavo osnutka tega zakona.

Slovenija po besedah predstavnice Slovenske turistične organizacije Barbare Zmrzlikar na gastronomskem zemljevidu ni več novinka, saj je postala vidna gastronomska destinacija. Prav hrana je temeljni gradnik turistične destinacije, je dejala.

Na okrogli mizi (R)evolucija gostinstva so govorci skušali odgovoriti na vprašanje, kako lahko naredijo več zase in za zaposlene v gostinstvu.

V Sloveniji je dodana vrednost na zaposlenega v gostinstvu malo manj kot 29.000 evrov, medtem ko je v Avstriji 43.000 evrov. Govorci so ponudili različne rešitve, kako bi dodano vrednost dvignili. “Naše študije kažejo, da imamo do 10 odstotkov potrošnikov, ki bodo pri izboru destinacijo izbrali na podlagi certifikata o trajnosti. Tudi zadnja študija, ki so jo naredili kolegi iz Anglije, je pokazala, da destinacije, ki imajo te certifikate trajnosti, niso bolj trajnostne od tistih, ki jih nimajo. Potrošniki teh zelenih shem še ne nagrajujejo. Gostinci niti nimajo kadrov, da bi učinke teh poslovnih modelov lahko izmerili,” je povedal profesor na Fakulteti za turistične študije Turistica v Portorožu Emil Juvan.

Da gostje vse bolj prepoznavajo trajnost v gostinstvu, pa je menil nekdanji predsednik združenja gostincev JRE Slovenija Gašper Puhan. Njihove izkušnje z zeleno shemo so pozitivne. Dodana vrednost na zaposlenega jim ne omogoča sproščenega razvoja. V JRE so se zato vprašali, kaj njihovi gostje želijo. “Ugotovili so, da želijo, da jih postreže visoko kvalificirani delavec, da vodo postrežejo brezplačno in v lepem kozarcu, da je restavracija urejena,” je dejal Puhan in dodal, da v JRE delajo na projektu, v okviru katerea skušajo vzpostaviti enoten rezervacijski sistem s kreditnimi karticami.

Če gost ne pride, plača določeno vsoto, ker ne pride.Na tem področju jim lahko digitalizacija pomaga. Večina jih je vezana na slovenski trg. To pomeni, da morajo ta trg izobraziti,” meni Puhan, ki je prepričan, da moramo tudi pošteno plačati svoje zaposlene.

O trajnosti je spregovoril tudi najboljši sommelier Slovenije 2022 Valentin Bufolin. Po njegovi oceni glede vin ni turistične strategije, vinski turizem je potisnjen na vogal znotraj gastronomije. “Imamo vrhunska vina, vina pa prepustimo gostincem. Dodano vrednost lahko ustvarjamo tudi z vini, ne le z gastronomijo. Gostje vse bolj vedo, kaj si želijo, a ponudba vedno ne zadovolji njihovih potreb. Vedno je treba najti neki del ponudbe, ki bo gosta prepričal v nakup,” je še dejal Bufolin.

Predstavnica gostilne Murko iz Slovenj Gradca Lucija Murko Hajtnik je poudarila, da gostu ne smejo ukiniti nečesa čez noč. Pokazati je treba, kaj vse še znamo. “Bistvo je, da ponudiš ravnovesje med tradicijo in novimi trendi. Za promocijo lokala in novosti v lokalih je za gostince odlična izkušnja s Tednom restavracij. Dobiš nove goste, stare goste in lahko pokažeš nekaj novega,” je dodala Murko.

Priznanja za kakovost gostinske ponudbe 2022 so prejeli:

  • Hiša Torkla, Andrejka in Sebastijan Kovačič, Korte
  • Cigan, gostinstvo in turizem d. o. o., Srednja Bistrica
  • Gostilna Turk, Izidor Zelenc, Hotedršica
  • Gostišče Dular, Maksimiljan Jamnik, Kotlje
  • Gostilna Grad, Jože Grad, Ljubljana
  • Gostilna Vernik, Primož Šauperl, Ruše
  • Gostišče Tolc, Primož Pintar, Sorica
  • Gostilna pri hrastu, Milan Stjepanović, Nova Gorica
  • Maribor, gostinsko, trgovsko in storitveno podjetje d. o. o., Maribor

Gostišče Dular je ena izmed najstarejših slovenskih gostiln, saj segajo njene korenine daleč v preteklost, menda vse tja do rimskih časov, ko je tod mimo peljala znana Rimska cesta, v družinski lasti pa je že od leta 1913. V Gostišču Dular bogato ponudbo združujejo s toplino družinske tradicije, zato vedno poskrbijo, da se gostje počutijo kot doma. V svoji ponudbi imajo izvirne domače koroške specialitete. Velik pomen dajejo kakovosti, saj je vsaka jed vedno sveže pripravljena. In če gre verjeti Korošcem, se pri Dualarju vedno dobro je.

Priznanja za 30 let dela v gostinstvu so prejeli:                                                                        

  • Gostilna Makorič,  Darja Makorič, Orehovlje
  • Pizzerija Frnazar, Viljem Klančič, Miren
  • Ošterija Žogica, Saša Golob, Solkan
  • Bistro Admiral, Marjan Kozlovič, Koper
  • Gostišče Šiftar, Maja Šiftar Vučko, Moravske Toplice
  • Dnevni bar Gool, Franc Kous, Gradišče
  • Dnevni bar Kous, Milena Kous, Krašči
  • Gostilna Koblarjev zaliv, Mateja Koblar, Kamnica 
  • Restavracija ribji bistro, Marvin Ivančič, Maribor     
  • Kavarna Zupan d. o. o., Saša Zupan, Kamnica
  • Okrepčevalnica Mlakar, Roman Mlakar, Kungota pri Ptuju
  • Gostišče pri Francki, Jože Stare, Mirna
  • Okrepčevalnica Žabjek, Ana Tibaut, Žižki
  • Okrepčevalnica Marička, Marija Škabar, Zalog pri Cerkljah
  • Gostilna pri izviru Hublja, Stane Pižent, Ajdovščina
  • Herblan d. o. o., podjetje za gostinstvo, turizem, trgovino in proizvodnjo, Grahovo
  • Restavracija “JB”, Janez Bratovž s. p., Ljubljana

Priznanja za 40 let dela v gostinstvu so prejeli:                                                                        

  • Okrepčevalnica istrska klet “Slavček”, Vojko Valič, Koper
  • Picerija in restavracija Škufca, Mihael Škufca, Prevalje
  • Gostilna Kunstelj, Anton Štiherle, Radovljica

Priznanje za 50 let dela v gostinstvu je prejel:                                                                          

  • Pension Valerija, Valerija Konečnik, Zgornje Jezersko

Penzion Valerija ob cesti skozi dolino daleč naokoli slovi po gostoljubju in izvrstni kuhinji. Prisegajo na kakovost in preverjene dobavitelje, kar je dodaten razlog za zadovoljstvo njihovih gostov.

Priznanje za 60 let dela v gostinstvu je prejela:                                                                        

  • Domačija Ražman, Vladimir Ražman, Gračišče

Domačija Ražman je družinska kmetija, ki združuje gostilno, vinograde, vinsko klet, sadovnjake, oljčnike in prenočišča za turiste. Gostom nudijo predvsem dobrote istrske kuhinje, posebno pozornost pa namenjajo sezonski ponudbi.

Priznanje za 90 let dela v gostinstvu je prejela:                                                                        

  • Gostilna in motel pri Lešniku, Zdenka Lešnik, Maribor

Lešnikovi so v službi gostoljubja in pristnih štajerskih okusov že od leta 1932. Bogata tradicija in skrb za zadovoljstvo gostov pa sta garancija tudi za uspešno delo prihodnjih rodov.

Celotno sporočilo za javnost Obrtno podjetniške zbornice Slovenije najdete TUKAJ.

Vir: OZS in STA

Dogodki

Strokovno srečanje gostincev, ki je letos potekalo prvi dan Dnevov slovenskega turizma, je bilo v znamenju trajnosti in iskanja skupnih rešitev za višjo dodano vrednost v panogi. Na okrogli mizi z zanimivimi gosti so se govorci dotaknili pereče teme, kako z modernimi pristopi gostinstvo narediti bolj privlačno za nove generacije, sposobno ustvarjati večjo dodano vrednost in zagotoviti njegovo privlačnost, tako za goste, kot tudi za gostince in njihove zaposlene. Popoldanski del srečanja je zaznamovala podelitev priznanj gostincem za jubileje poslovanja in priznanja za kakovost njihove ponudbe.