V prvem letošnjem četrtletju je prek spleta nakupovalo 54 odstotkov oseb, starih med 16 in 74 let. To je za odstotno točko več kot v enakem obdobju lani. Dve tretjini teh kupcev sta kupili oblačila, čevlje ali modne dodatke, tretjina pa jih je sklenila ali podaljšala naročnino na digitalne storitve.
Vsaj en spletni nakup je v prvih treh mesecih letos opravilo nekaj manj kot 850.000 prebivalcev, starih med 16 in 74 let. Največ spletnih kupcev je bilo starih od 25 do 44 let (73 odstotkov), najmanj pa med 65 in 74 let (19 odstotkov).
Večina spletnih kupcev, kar 97 odstotkov je v tem obdobju kupila fizični izdelek, in to vse od oblačil, čevljev ali dodatkov, pohištva, dodatkov za dom ali izdelkov za vrt, športne opreme, kozmetike ali izdelkov za sprostitev ter zdravil ali prehranskih dopolnil.
Spletnih kupcev, ki so kupili digitalni izdelek ali sklenili oz. podaljšali naročnino na digitalne storitve, je bilo 42 odstotkov. Ti so imeli sklenjene naročnine na pretočne storitve za ogled filmov ali nadaljevank ali prenos teh s spleta, kot so denimo Netflix, Disney+, SkyShowtime ali Voyo, na pretočne storitve za poslušanje glasbe ali prenos te s spleta, kot so platforme iTunes, Amazon Music, Deezer, Spotify, ter na pretočno igranje videoiger oz. videoiger v oblaku. Delež spletnih kupcev, ki so imeli sklenjeno naročnino na katero od digitalnih storitev, je bil največji v starosti skupini od 16 do 24 let (52 odstotkov), sledili sta starostni skupini od 25 do 34 let (44 odstotkov) ter od 35 do 44 let (32 odstotkov). Najmanjši delež je bil v starostni skupini od 55 do 74 let (17 odstotkov).
Spletnih kupcev, ki so prek spleta kupili digitalni izdelek, je bilo 22 odstotkov. Kupovali so videoigre ali virtualne izdelke v videoigri ter računalniške ali druge programe in pa tudi e-knjige ali zvočne knjige.
V prvem četrtletju letos je prek spleta naročilo ali kupilo vsaj eno storitev 388.000 prebivalcev.
Pod to štejemo rezervacije nastanitev, nakup vstopnic za kulturne ali druge prireditve (denimo kino, koncert ali sejem), nakup e-vinjete in transportnih storitev, ter vstopnice za športne prireditve.
Eno od finančnih aktivnosti je v prvem letošnjem četrtletju prek interneta izvedlo štiri odstotke več prebivalcev kot v enakem obdobju lani. Največ jih je sklenilo ali obnovilo zavarovalno polico, med ostalimi aktivnostmi pa so prodaja delnic, obveznic, enot premoženja v skladih ali izvedba druge finančne naložbe, nekaj jih je tudi najelo posojilo ali uredilo kredit oz. hipoteko pri bankah ali drugih ponudnikih finančnih storitev.
Internet je sicer v letošnjem prvem četrtletju uporabljalo 91 odstotkov oseb, starih od 16 do 74 let. To je ena odstotna točka več kot v letu 2023. Več kot tri četrtine oz. 79 odstotkov prebivalcev je na internetu pridobilo informacije o izdelkih ali storitvah, medtem ko jih je skoraj petina oz. 19 odstotkov prodajala izdelek ali ponujala storitev prek spletnih strani, kot so bolha.com, e-bay.com in Facebook Marketplace.
Vir: STA