Od 2. do 15. marca 2020 bodo policisti začeli z dvotedensko preventivno akcijo. Namen akcije je povečati rabo varnostnega pasu, ki lahko reši življenje. Zato bodo policisti v tem času preverjali, ali se vozite pripeti.
Policisti bodo po vsej Sloveniji poostreno preverjali, ali uporabljate varnostni pas. Preverjali bodo ali so potniki v avtomobilih pripeti tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih, prav tako pa bodo preverjali tudi pravilno rabo zadrževalnih sistemov. Seveda pa bodo pozorni tudi na ostale kršitve v cestnem prometu.
Glavna cilja akcije sta “povečanje uporabe varnostnega pasu v osebnih avtomobilih (še posebej na zadnjih sedežih), v tovornih vozilih in v avtobusih ter zmanjšanje števila mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.”
Uporaba varnostnega pasu kar za polovico zmanjša tveganje za smrtno žrtev, za skoraj toliko zmanjša tveganje za hude poškodbe ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb.
Pomembno je, da so vozniki in potniki med vožnjo vedno pravilno pripeti. Pripeti se je potrebno na vseh sedežih v vozilu (voznik kot tudi potnik na sprednjem ali zadnjem sedež) in na vseh vožnjah, tudi najkrajših. Policisti priporočajo, da voznik vedno, preden spelje, preveri, ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost. Opozarjajo še da moramo biti med vožnjo pripeti v vseh vozilih, tako na avtobusih, v tovornih vozilih, v kombijih itd.
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 % manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.
Kaj je osnovni namen varnostnega pasu?
Varnostni pas sčiti potnike v primeru trka, da le-ti v vozilu ostanejo na svojem sedežu, ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej in tako preprečuje trk z notranjostjo avtomobila. Prav tako prevzame velik del energije in jo porazdeli na pas ter različne dele telesa, kar učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa, v kombinaciji z zračno blazino ter drugimi elementi pasivne varnosti (naslonjalo za glavo, ergonomski sedeži, karoserija vozila) zagotavlja vozniku in potnikom učinkovito zaščito.
In še zanimivost: Odrasel človek lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa ob trku le do hitrosti 7 km/h. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 km/h, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli 10 m globoko. Pri večjih hitrostih pa ta sila skokovito narašča.
VIR: policija.si