Search
Close this search box.

Policisti bodo prežali na kolesarje

Od 6. do 31. maja 2019 bo potekala akcija za večjo varnost kolesarjev. V tem času bodo policisti poostreno nadzirali tako kolesarje, kot tudi druge udeležence v prometu. Preverjali bodo, ali kolesarji spoštujejo cestnoprometne predpise. Pozorni bodo predvsem na pravo stran vožnje kolesarjev in vožnjo v rdečo luč, pa tudi na upoštevanje ostalih pravil vožnje, vožnjo po površinah, ki niso namenjene kolesarjem, uporabo zaščitnih sredstev, kot so kolesarske čelade, izsiljevanje prednosti itd. Prav tako bodo preverjali uporabo mobitela, ki je lahko med vožnjo s kolesom zelo nevarna.

Od 6. do 31. maja 2019 bo potekala akcija za večjo varnost kolesarjev. V tem času bodo policisti poostreno nadzirali tako kolesarje kot tudi druge udeležence v prometu.

V akciji, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa, sodeluje več ministerstev, občin, organizacij in društev. Z njo pa želijo omogočiti varno kolesarjenje na javnih cestnih površinah v Sloveniji, zmanjšati število umrlih in hudo telesno poškodovanih kolesarjev ter povečati uporabo čelade

Voznik in potnik na kolesu morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Čelado pa priporočajo tudi odraslim kolesarjem.

Kolo je eno najbolj priljubljenih prevoznih sredstev, kolesarjenje pa izjemno priljubljena aktivnost. Za otroke je tudi igralo, odrasli pa ga čedalje pogosteje uporabljajo ne le za prevoz, temveč tudi za rekreacijo. Vendar pa moramo pri kolesarjenju dobro poskrbeti za svojo varnost, saj so kolesarji poleg pešcev najbolj ogrožena in izpostavljena skupina prometnih udeležencev, opozarjajo na spletni strani policije.

Policisti bodo v naslednjih dneh poostreno nadzirali, ali kolesarji spoštujejo cestnoprometne predpise. Pozorni bodo predvsem na pravo stran vožnje kolesarjev in vožnjo v rdečo luč, pa tudi na upoštevanje ostalih pravil vožnje, vožnjo po površinah, ki niso namenjene kolesarjem, uporabo zaščitnih sredstev, kot so kolesarske čelade, izsiljevanje prednosti itd. Prav tako bodo preverjali uporabo mobitela, ki je lahko med vožnjo s kolesom zelo nevarna.

Spremljali pa bodo tudi odnos ostalih prometnih udeležencev do kolesarjev, predvsem voznikov motornih vozil, ki marsikdaj s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti in prehitevanjem preblizu ogrožajo kolesarje.

Vozniki koles so v najhujših prometnih nesrečah v več kot polovici primerov povzročitelji nesreče. Kolesarji najpogosteje povzročijo prometne nesreče zaradi:

  • nepravilne strani in smeri vožnje (vozijo preblizu roba vozišča ali celo po nasprotni polovici), kar je pogosto povezano tudi z vožnjo pod vplivom alkohola,
  • vožnje pod vplivom alkohola,
  • neupoštevanja pravil o prednosti (največkrat na križiščih, saj pozabljajo, da tamkajšnji “stop” znak ali znak “križišče s prednostno cesto” velja tudi zanje, in ne le za voznike motornih vozil,
  • pogostokrat pa tudi hitrosti ne prilagodijo stanju in lastnostim ceste, še posebej na posameznih odsekih cest z večjim naklonom.

Dejstvo je, da so kolesarji manj varni v cestnem prometu kot drugi udeleženci v cestnem prometu. Predvsem so slabše vidni, njihova vidnost pa je obratno sorazmerna s hitrostjo vožnje: hitrejši so, slabše so opazni. Zato, kolesarji, vozite previdno in skrbite za lastno varnost, še opozarjajo policisti in dodajajo, da med vožnjo upoštevajte naslednja pravila in nasvete:

  • Bodite pozorni na prometno signalizacijo (prometne znake) in jih upoštevajte!
  • Na mestih, kjer promet ureja semafor, morate upoštevati svetlobne znake.
  • Ne vozite pod vplivom alkohola!
  • Pred spremembo smeri vožnje večkrat poglejte, kaj se dogaja za vami, ter pravočasno in odločno nakažite svoj namen.
  • Upoštevajte pravila prednosti, ki veljajo za kolesarje v križiščih, še posebej tam, kjer so označene kolesarske steze.
  • Vozite po kolesarski stezi in kolesarskem pasu ali poti. Vedno uporabljajte le površino, ki je namenjena kolesarjem (označena s prometnimi znaki in talnimi označbami). Po takšnih površinah morate voziti po desni kolesarski stezi glede na dovoljeno smer vožnje, na dvosmerni kolesarski stezi pa po desni strani steze.
  • Če ni kolesarske steze ali pasu, vozite ob desnem robu vozišča v smeri vožnje, in sicer čim bližje robu (ne več kot en meter od roba) vozišča.
  • Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morate imeti na sprednjem delu kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani kolesa pa rdečo pozicijsko luč. Tu mora biti nameščen še rdeč odsevnik, na obeh straneh pedalov morate imeti rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
  • Če vozite v skupini kolesarjev, vozite drug za drugim. Izjemoma, če je pot dovolj široka, lahko dva kolesarja vozita vzporedno.
  • Kolesarji, ki imajo licenco Kolesarske zveze Slovenije, lahko vozijo v skupini, ki jo morajo sestavljati najmanj štirje kolesarji.
  • Promet skrbno opazujte, predvidevajte ravnanje drugih udeležencev.
  • Še posebej pozorni bodite na vozila, ki vas dohitevajo in prehitevajo.
  • V križiščih bodite še posebej previdni, z roko odločno nakažite smer in se prepričajte, ali so vas opazili. Če je situacija nejasna, raje sestopite s kolesa in pojdite čez križišče peš.
  • Da vas bodo drugi udeleženci v cestnem prometu, pešci in vozniki, hitreje opazili, uporabljajte zvonec.
  • Ponoči poskrbite, da boste še bolj vidni (obvezne so luči, odsevniki, priporočljiva svetla oblačila).
  • Prtljago vozite v za to namenjeni košarici ali pritrjeno na prtljažniku. Roke imejte proste za vodenje krmila in nakazovanje smeri.
  • Nikoli ne smete: krmila kolesa izpuščati iz rok, dvigniti nog s pedal, voditi, vleči ali potiskati drugih vozil, pustiti se vleči ali potiskati, prevažati predmetov, ki bi vas ovirala pri vožnji, voziti drugih oseb, razen če je z zakonom določeno drugače.
  • Če je treba, za svojo varnost raje ustavite in pustite vozilo/a mimo.
  • Vaše kolo naj bo redno vzdrževano in tehnično brezhibno.
  • V obvezno opremo kolesa sodijo zvonec, luč za osvetljevanje ceste, zadnja rdeča luč, zadnji rdeči odsevniki, rumeni odsevniki v pedalih, brezhibna zadnja in prednja zavora, bočni odsevniki.
  • Priporočljivo je na kolesu imeti: distančnik z odsevom, ščitnik verige, blatnike, ustrezne pnevmatike, ustrezen sedež, ogledalo.
  • Čelada: Voznik in potnik na kolesu morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Čelado pa priporočajo tudi odraslim kolesarjem.
Otrok do 14. leta, ki nima opravljenega kolesarskega izpita, sme voziti kolo v cestnem prometu le v spremstvu polnoletne osebe, ki lahko ob upoštevanju prometnih razmer spremlja največ dva otroka.

Da se bodo s kolesom varno vozili tudi otroci, veljajo zanje še posebna pravila:

  • Kolo sme samostojno v prometu na cesti voziti otrok, star najmanj osem let, ki ima pri sebi veljavno kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let.
  • Za vožnjo kolesa se otroci usposobijo ter opravijo kolesarski izpit in dobijo kolesarsko izkaznico v osnovni šoli, ki jo obiskujejo.
  • Otrok do 14. leta, ki nima opravljenega kolesarskega izpita, sme voziti kolo v cestnem prometu le v spremstvu polnoletne osebe, ki lahko ob upoštevanju prometnih razmer spremlja največ dva otroka.
  • Otrok do 6. leta sme voziti kolo le na pešpoti ali v območju za pešce, v spremstvu polnoletne osebe pa tudi v območju umirjenega prometa.
  • Kolesar, mlajši od 18 let, mora med vožnjo nositi na glavi pripeto homologirano zaščitno čelado, enako pa velja tudi za otroka, ki se na kolesu vozi kot potnik.

Prav tako so bolj kot drugi udeleženci v cestnem prometu ranljivi starejši kolesarji, zato jim policisti svetujejo:

  • Naj bodo odgovorni in naj upoštevajo svoje sposobnosti ter sedejo na kolo le takrat, ko so prepričani, da so resnično sposobni varne udeležbe v cestnem prometu.
  • Svetujejo jim, naj se izogibajo vožnji ponoči, ker se njihov vid počasneje adaptira temi. Posamezne vožnje naj bodo krajše. Izogibajo naj se tudi voženj po cestah, kjer se razvijajo večje hitrosti. Predvsem pa naj se izogibajo cest, kjer ni kolesarskih stez.

Statistični podatki namreč kažejo, da so v prometnih nesrečah najpogosteje udeleženi starejši kolesarji, zlasti starejši od 65 let, saj so pogosto premalo pozorni na vozila, ki jih prehitevajo, slabše slišijo, vidijo in počasneje ustrezno reagirajo. Starostne spremembe vključujejo tudi zmanjšano sposobnost okrevanja po težjih poškodbah.

Kolesarji so tudi žrtve drugih udeležencev v cestnem prometu, največkrat prehitrih voznikov in tistih, ki vozijo pod vplivom alkohola. Pogosto pa njihovo vožnjo ovirajo nepravilno parkirana vozila.

Policisti bodo spremljali tudi odnos ostalih prometnih udeležencev do kolesarjev, predvsem voznikov motornih vozil, ki marsikdaj s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti in prehitevanjem preblizu ogrožajo kolesarje.

Na kolesarje morajo biti pozorni tudi vozniki drugih prevoznih sredstev, kot so na primer osebni avtomobili:

  • Če zavijajo na križišču desno, morajo pustiti mimo vozila, ki vozijo v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi, ki jo prečkajo.
  • Pri vsakem zavijanju na križišču, pri katerem “sekajo” kolesarsko stezo, morajo pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po kolesarski stezi.
  • Nikoli ne smejo parkirati na kolesarski stezi ali pasu, saj s tem ovirajo ali ogrožajo promet kolesarjev.
  • Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morajo uporabljati predpisane luči, pri tem pa poskrbeti, da z njimi ne zaslepijo nasproti prihajajočih kolesarjev, še posebej na mestih, kjer ni pločnikov, prehodov za pešce ali pešpoti.
  • Vedno naj se zavedajo, da bodo kdaj tudi sami kolesarji.

Vir: https://www.policija.si/

Dogodki

Od 6. do 31. maja 2019 bo potekala akcija za večjo varnost kolesarjev. V tem času bodo policisti poostreno nadzirali tako kolesarje, kot tudi druge udeležence v prometu. Preverjali bodo, ali kolesarji spoštujejo cestnoprometne predpise. Pozorni bodo predvsem na pravo stran vožnje kolesarjev in vožnjo v rdečo luč, pa tudi na upoštevanje ostalih pravil vožnje, vožnjo po površinah, ki niso namenjene kolesarjem, uporabo zaščitnih sredstev, kot so kolesarske čelade, izsiljevanje prednosti itd. Prav tako bodo preverjali uporabo mobitela, ki je lahko med vožnjo s kolesom zelo nevarna.