Poletna šola je financirana v okviru projekta “Promocija študija s STE(A)M področij za poklice prihodnosti”, ki ga financira Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije in je namenjena spodbujanju mladih za kakovostno preživljanje prostega časa, razvoj kreativnosti, spoznavanje poklicev prihodnosti in spodbujanje zanimanje za t.i. STE(A)M oziroma naravoslovno-tehnična področja.
Brezplačna poletna šola je bila namenjena dijakinjam in dijakom starim od 14 do 18 let. V Slovenj Gradcu in hkrati v Vipavi je od ponedeljka 26. avgusta 2024 bivalo in ustvarjalo ter spoznavalo zakonitosti konstruiranja letal, modeliranja, 3D tiska, vzvratnega inženirstva skupaj 10 udeležencev in 4 udeleženk. Prihajali so iz celotne Slovenije.
Tokrat so poletno šolo organizirali hibridno na dveh lokacijah, tako, da so udeleženci v Vipavi uvodna predavanja poslušali na daljavo, ostale družabne aktivnosti ter praktični del vsebin (modeliranje, vaje 3D tisk) pa imeli v živo z mentorji in gosti. Mladi v Slovenj Gradcu so v času poletne šole bivali na Turistični kmetiji Lešnik nad Slovenj Gradcem, kjer so imeli ob večerih organizirano tudi družabne in spoznavne igre. V Vipavi je poletna šola potekala v prostorih Dvorca Lanthieri, udeleženci pa bivali v bližnjem Dijaškem domu Vipava.
Dijake in dijakinje so z mentorji Fakultete za tehnologijo polimerov, zunanjimi predavatelji iz podjetij spoznali zakonitosti 3D skeniranja in vzvratnega inženiringa ter osvojili tudi osnove 3D modeliranja. Zakonitosti letenja in konstrukcije letal so spoznavali z izkušenim pilotom, predstavnikom podjetja Gogetair Aircraft, Borutom Mernikom, predstavnik podjetja Hexagon metrology, Boris Lazarević, pa je dijakom predstavil prikaz skeniranja realnega modela lahkega letala. Blaž Močan iz podjetja Pipistrel je dijakom v Vipavi predstavil materiale, tehnologije in trende izdelave pravih ultralahkih letal, v Slovenj Gradcu pa so se o modelarstvu pogovarjali z Janezom Grabcem.
Drugi dan so obiskali tudi Koroški aeroklub Slovenj Gradec ter Aeroklub “Josip Križaj” Ajdovščina.
Zadnji dan, v četrtek, 29. 8. 2024, pa so se udeležencem v Slovenj Gradcu priključili tudi udeleženci iz Vipave, ki so se takrat prvič spoznali med seboj, dan pa namenili končnim pripravam na predstavitev in piljenju svojih modelov lahkih letal. V sklopu končne predstavitve, na katero so povabili tudi njihove starše, so organizirali tekmovanje. Po skupinah so udeleženci predstavili svoje izdelke in bili pod budnim očesom komisije, ki je ocenjevala njihove kompetence za timsko delo, inovativnost predstavitve in estetske lastnosti samega modela letala. In kot se za tekmovanje spodobi, so se v zadnjem delu skupine pomerile tudi v spuščanju letal na travniku pred FTPO.
Mentorji, starši in drugi povabljeni so bili deležni kar nekaj kreativnih predstavitev, slišali so tudi vse podrobnosti in dogodivščine, ki so jih udeleženci skozi teden doživeli. Glede na pridobljeno znanje pa so bili priča tudi nekaterim izjemnim poletom izdelanih letal.
Poletno šolo so poleg gostujočih podjetij (Pipistrel Aircraft, Gogetair Aircraft in Hexagon metrology) omogočili še podjetje Azurefilm ter Plastika Trček.
Več o projektu “Promocija študija s STE(A)M področij za poklice prihodnosti”
Poletno šolo organizira in financira Fakulteta za tehnologijo polimerov v okviru projekta “Promocija študija s STE(A)M področij za poklice prihodnosti”, ki ga financira MIZŠ. O projektu STE(A)M si lahko preberete na uradni spletni strani https://www.steampokliciprihodnosti.si/. To je že 3. poletna šola, ki jo je letos (so)organizirala Fakulteta za tehnologijo polimerov in je potekala v Slovenj Gradcu. Na to so na fakulteti zelo ponosni, saj je eden od strateških ciljev fakultete tudi vpliv na razvoj občine in regije ter spodbujanje mladih za poklice prihodnosti.
Fakulteta za tehnologijo polimerov v skladu s strateškim ciljem »Vplivati na razvoj regije«, že četrto leto zapored ponuja različne poletne aktivnosti tudi za učence in dijake. FTPO v povprečju na leto obišče več kot 700 dijakov in osnovnošolcev, celo vrtčevskih otrok, za katere izvajajo zanimive laboratorijske vaje in predavanja s področja polimerov in okolja. Od leta 2021 so tako pričeli z organizacijo in izvedbami poletnih šol za učence od 9 – 14 let v MO Slovenj Gradec, ki so bile do sedaj zelo dobro obiskane (Ustvarjanje digitalnih vsebin, Lego robotika in elektronika, Lego robotika in elektronska vezja, Raziskujemo vesolje, Umetna inteligenca v Scratchu ter letos 2 poletni šoli z naslovom Robo roka ter Poletna filmska šola FTPO). Poleg poletnih šol za mlajše pa smo od leta 2022 ponudbo razširili še z dodatnimi poletnimi šolami za starejše učence in dijake in sicer stare od 14 do 18 let. Tako so v okviru projekta “Promocija študija s STE(A)M področij za poklice prihodnosti”, ki ga financira MIZŠ, organizirali Poletno šolo 3D skeniranje in 3D tisk, Skrivnostni svet polimerov, Poletno šola Go Chile ter Prvo in letos Drugo poletno šolo Modeliranje in izdelava modelov lahkih letal s tehnologijo 3D tiska.
Omenjeni projekt, ki je letos v iztekanju je nastal na pobudo FTPO, v projektu pa sodelujejo tudi drugi visokošolski zavodi, in sicer Univerza v Novi Gorici, Fakulteta za varstvo okolja iz Velenja in Fakulteta za strojništvo Univerze v Novem Mestu.
Partnerji so namreč ugotovili, da je v Koroški, Dolenjski, Severno Primorski in Savinjski regiji, kjer imajo sedež partnerski VŠZ, ponudba aktivnosti, ki bi vzpodbujale mlade za vpis na STE(A)M področja bistveno manj kot v Ljubljani, Mariboru, Kopru… Tako kakovostnih aktivnosti, ki se izvajajo na šolah v okviru pouka, kot tudi izven šolskih in počitniških aktivnosti (krožki, poletni tabori…). To pomeni, da so otroci iz teh okolij v de-privilegiranem položaju, saj nimajo dostopa do teh aktivnosti, kar prispeva še k poslabšanju situacije na naslednjih področjih: vpisu in zanimanju mladih za vpis na STE(A)M študijske programe, kjer že sedaj primanjkuje kadra ter na področju doseganja ključnih prečnih kompetenc (npr.: inovativnost, kritično mišljenje in reševanje problemov, IKT kompetence, …), ki so pomembne za uspešno delo v globalnem, hitro spreminjajočem delovnem okolju.
Poleg tega želijo s kakovostnimi obšolskimi in poletnimi aktivnostmi zmanjšati tudi trend zviševanja časa, ki ga mladi preživijo nekreativno z igranjem video igric, na socialnih omrežjih, pred televizorjem…
Vir: Sara Jeseničnik, FTPO