“Marketinška odličnost je strokovni poklon vrednosti marketinga in slovenski marketinški stroki. S prenovo nagrade želimo predvsem poiskati in nagraditi najboljše marketinške projekte v slovenskih podjetjih in razširiti njihovo prepoznavnost. Ozavestiti želimo, da je marketing interdisciplinarna funkcija in gonilo rasti podjetja. Z njegovo pravilno umestitvijo na strateško mesto v podjetju je lahko ravno marketing tisti, ki ustvarja pogoje za rast tudi v nepredvidljivih časih,” prenovo marketinške nagrade in postavljanje vrednosti marketinga v okolju pojasnjuje Tanja Kavran, izvršna direktorica Društva za marketing Slovenije.
Marketing je gonilo sprememb v organizacijah
K prijavi so vabljeni projekti iz B2C (prodaja uporabnikom) in B2B (prodaja poslovnim kupcem) segmenta, mala in velika podjetja, agilna manjša in srednje velika podjetja, tehnološka podjetja, start-upi z inovativnimi, trgu prilagojenimi rešitvami. Pomembno je, da prijavitelji s projektom izpostavijo, kako je bil marketing gonilo sprememb in razvoja. Rok za prijavo projektov je 7. maj 2021 na spletnem mestu.
Prijavitelji se lahko prijavijo v štiri kategorije
Največja sprememba pri prenovi nagrade je uvedba novih kategorij, znotraj katerih v DMS nagrajujejo tudi odlične posamezne marketinške projekte in ne le podjetja kot celote.
Prva kategorija: MARKETINŠKA ODLIČNOST V IZREDNIH RAZMERAH
V to kategorijo lahko prijavitelji prijavite projekte, ki jih lahko opišete z besedo ‘novo’, ‘narejeno drugače’.
NOVOST/INOVACIJA NA ENEM OD 7P: Prijavi se lahko nov izdelek, nova storitev, nov prodajni kanal, nov geografski trg, nova ciljna skupina, nov format trgovine, nova uporabniška izkušnja. PRIMER: nov način plačevanja, na novo uvedena podpora uporabnikom.
NOV POSLOVNI MODEL: Projekti, ki so odkrili nove prihodkovne vire, uvedli nov način obračunavanja za boljše rezultate ipd. PRIMER: nov cenovni model, novo partnerstvo, novi prihodkovni viri.
TRANSFORMACIJA / OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV: Transformacija ali optimizacija procesov v podjetju skozi katerega koli od 7P-jev, pri čemer je bil marketing gonilo sprememb ali podpora pri izvedbi. PRIMER: razvoj kompetenc, nadgradnja procesov, vpeljava novih orodij, vpeljava novih tehnologij.
Druga kategorija: ODLIČNOST MARKETINŠKE STRATEGIJE
Marketinška naravnanost se izraža v poslovni strategiji podjetja. Izrazita marketinška usmerjenost poslovanja celotnega podjetja.
Tretja kategorija: ODLIČNOST ODGOVORNEGA DELOVANJA
Trajnostna usmeritev s pozitivnimi okoljskimi ali družbenimi izboljšavami. Projekti, rešitve, inovacije in novosti s trajnostno usmeritvijo, ki že prinašajo pozitivne in opazne okoljske in/ali družbene izboljšave, obenem pa vplivajo tudi na pozitivne poslovne učinke.
Četrta kategorija: MARKETINŠKA ODLIČNOST V IZREDNIH RAZMERAH
Odlično obvladovanje posebnih okoliščin. Odličen odziv marketinga na posebne razmere: projekti, rešitve, reakcije, ki jih je podjetje izvedlo v posebnih okoliščinah in so družbeno pogojene.
Z nagrado marketinška odličnost torej iščemo inovativne projekte, projekte, ki uvajajo nove poslovne modele, ustvarjajo edinstveno vrednost za uporabnika, spreminjajo procese celotnega podjetja, nagovarjajo odgovornost, trajnost in družbeni razvoj ter krepijo marketinško usmerjenost znotraj celostne strategije podjetja.
Po izboru komisije, bodo nagrade podeljene na Slovenski marketinški konferenci
Nagrade bodo tradicionalno podeljene na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu 25. in 26. maja. V DMS bodo v prihajajočih mesecih pripravili tudi dogodek, ki bo namenjen pripravi čim boljše prijave za nagrado marketinška odličnost.
Presojo prijav bo opravila strokovna komisija, v kateri so:
- Petra Čadež (direktorica marketinga, Atlantic Grupa, predsednica DMS);
- Matjaž Grm (izvršni direktor prodaje in trženja, Adria Mobil);
- Lovro Gruden (direktor, Indigo Consulting);
- Tjaša Kolenc Filipčič (direktorica službe za marketing, Zavarovalnica Triglav);
- Andreja Lenart (direktorica centralnega marketinga, Telekom Slovenije);
- Mitja Petrovič (samostojni svetovalec);
- Viktorija Radojević Mavrič (izvršna direktorica marketinga in razvoja, Skupina Mercator);
- Sanja Šavel (senior Manager, Kearney);
- Vesna Žabkar (redna profesorica, Ekonomska fakulteta UL);
- Špela Žorž (direktorica, agencija SHIFT).
Besedilo: mediade