“Tu je nek manko na sistemski ravni, kjer se sedaj s temi prostovoljnimi prevozi nekako poskuša blažiti potrebe. Seveda pa ima prostovoljstvo svoje meje,” je dejal Peter Zajc iz Regionalne razvojne agencije za Koroško. Po njegovi oceni sta na Koroškem zelo aktualni obe temi, tako energetska kot prevozna revščina.
Analize glede dostopa do javnega prevoza so sicer pokazale, da so razmere najslabše v Posavju, pomurski in primorsko-notranjski regiji, je povedala Marjeta Benčina iz nevladne organizacije Focus. Blizu tem je tudi Koroška. Pri ugotavljanju prevozne revščine je treba pogledati še nekatere druge parametre, denimo to, kakšna je dostopnost do avtomobilov, kdo si jih lahko privošči, je dodala.
O energetski revščini pa govorimo, ko si gospodinjstva s svojimi dohodki ne morejo zagotoviti neke zadovoljive ravni udobja, povezanega s toploto, električno energijo, energijo za kuhanje in podobno. Na drugi strani lahko v energetsko revščino vodi tudi slaba energetska učinkovitost stanovanj, se pravi, da dejansko gospodinjstvo ima dovolj prihodkov, pa je denimo bivalna enota neučinkovita in se zaradi tega po nepotrebnem porablja preveč energije, je pojasnila Katjuša Šavc iz Focusa.
V Sloveniji je po ocenah okoli 7,4 odstotka gospodinjstev v energetski revščini, cilj v nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu pa je, da se do leta 2030 ta delež zmanjša na 3,8 do 5,4 odstotka in da se v 8000 gospodinjstvih izvede ukrepe energetske učinkovitosti, je dodala.
Občine in regije vse bolj prepoznavajo potrebo po podpori ranljivim skupinam na področju mobilnosti in energije, vendar se pogosto soočajo s pomanjkanjem zmogljivosti in finančnih virov. Tako so danes razpravljali tudi o tem, kako na lokalni ravni vzpostaviti mrežo akterjev, ki bi lahko celovito obravnavali ta vprašanja.
Prav tako so govorili o vlogi lokalnih skupnosti pri izvajanju nacionalnega socialnega načrta za podnebje, ki ga za Slovenijo pripravlja ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Načrt bo podlaga za uporabo sredstev evropskega socialnega sklada za podnebje. Sredstva sklada bodo namenjena ranljivim gospodinjstvom, mikro podjetjem in uporabnikom prevoznih sredstev, so organizatorji srečanja zapisali v vabilu sodelujočim.
Vir: STA