Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so ob mednarodnem dnevu, ki poteka pod geslom Učenje za trajni mir, poudarili, da se dejavno vključujejo v preprečevanje medvrstniškega nasilja in ustvarjanje varnega in spodbudnega učnega okolja v šolah. Ministrstvo šole informira in zagotavlja ustrezna usposabljanja za učitelje. V primeru nasilja pa skupaj z ostalimi inštitucijami šolam nudi podporo in jim svetuje.
Projekt Varno in spodbudno učno okolje pod vodstvom zavoda za šolstvo se denimo osredotoča na razvoj preventivnega pristopa na šolah. V okviru mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost medtem poteka projekt Digitrajni učitelj, ki obravnava tudi medvrstniško nasilje na internetu.
Minister za vzgojo in izobraževanje Darjo Felda se ob mednarodnem dnevu zahvaljuje vsem zaposlenim v šolstvu za kakovostno delo pri ustvarjanju spodbudnega učnega okolja s pomočjo spoštljive komunikacije.
Pomen preprečevanja sovražnega govora so izpostavili tudi v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz). Izobraževanje ima po njihovih navedbah ključno vlogo pri spodbujanju enakih možnosti in pravic, zdravja, blaginje in gospodarske rasti ter pri odpravljanju revščine.
Brez vključujočega in kakovostnega izobraževanja državam ne bo uspelo doseči enakih pravic in možnosti za oba spola in prekiniti kroga revščine. Še vedno 250 milijonov otrok in mladih ne hodi v šolo, 763 milijonov odraslih pa je nepismenih. Njihova pravica do izobraževanja je kršena, kar je nesprejemljivo, so opomnili.
Širjenje sovražnega govora pomeni grožnjo vsem skupnostim, pa ob mednarodnem dnevu izpostavlja generalna direktorica Organizacije Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco) Audrey Azoulay. Po njenem prepričanju je najboljša obramba izobraževanje, ki mora biti v središču vseh prizadevanj za mir. “Naša skupna naloga je, da opolnomočimo vse v šolskih klopeh ne glede na njihovo starost, da se ne zatekajo k sovražnemu govoru. Pač pa naj gradijo temelje za vključujočo in demokratično družbo, ki bo spoštovala človekove pravice,” je pozvala.
Evropska komisija ter visoki zunanjepolitični predstavnik EU in podpredsednik komisije Josep Borrell sta medtem v izjavi poudarila, da sta izobraževanje in vseživljenjsko učenje ključna za doseganje pravičnega in trajnostnega razvoja. Prav tako sta pomembna pri odpravljanju neenakosti z dialogom in sodelovanjem, so dodali. Hkrati sta po njihovem opozorilu ključnega pomena za ohranjanje in vzpostavljanje miru.
V komisiji si bodo še naprej prizadevali, da bodo do izobrazbe imeli dostop vsi otroci in mladi. Pri tem bodo gradili na zavezah, sprejetih v evropskem letu mladih 2022. EU prav tako spodbuja vseživljenjsko učenje za vse v skladu z evropskim letom spretnosti 2023, sta zapisala komisija in Borrell.
Generalna skupščina Združenih narodov je 24. januar razglasila za mednarodni dan izobraževanja leta 2018. Tako je želela izpostaviti pomen izobraževanja kot temeljne človekove pravice ter osrednjega dejavnika za doseganje trajnostnega razvoja.
Vir: STA