Search
Close this search box.

Lumar je po 15 letih ponovno podravsko-pomurska gazela

Podjetje Lumar je v zadnjih dveh letih zraslo za več kot 50 odstotkov.

Družinsko podjetje Lumar, največji slovenski proizvajalec lesenih montažnih objektov, je postalo podravsko-pomurska gazela 2024.

»Izjemno smo ponosni, da smo po 15 letih ponovno prejeli naziv podravsko-pomurske gazele in smo v boju za zlato gazelo 2024. S tem dokazujemo, da gazele po nekaj letih ne omagajo in imajo probleme, kot je še zmeraj splošno prepričanje v javnosti, temveč so ob pravi strategiji in viziji trdožive ter še vedno rastejo. Čeprav delujemo v zelo tradicionalni panogi gradbeništva in še zmeraj veliko ljudi vidi trajnost kot oviro za rast in uspeh, smo v Lumarju dokazali, da sta lahko zeleni prehod in trajnost, ob jasno zastavljeni strategiji, ciljih in vrednotah, tudi uspešen poslovni model. Podjetje je v zadnjih dveh letih zraslo za več kot 50 odstotkov, od prvega naziva zlata gazela leta 2009 pa celo za štirikrat. Danes smo največji slovenski proizvajalec montažnih objektov po ustvarjenih prihodkih z odlično perspektivo tudi v prihodnje. Zahvala gre našim zaposlenim in kupcem. Brez njih ne bi obstajali in danes ne bi bili, kjer smo,« je ob prejetju nagrade povedal lastnik in direktor Lumarja Marko Lukić. Nominiranca za nagrado podravsko-pomurska gazela sta bili še podjetji Hermine Wech-Koroška perutnina in Hidrokop.

Podjetje Lumar je leta 2010 uspešno izvedlo prenos vodenja na drugo generacijo, kar je v Sloveniji velikokrat problematično. »Mi smo bili pri tem uspešni, istočasno pa smo iz izrazito družinsko vodenega podjetja, vzpostavili managersko strukturo vodenja, kar nam bo omogočalo nadaljnjo stabilno rast in odpornost v prihodnje,« je povedal Lukić. Podjetje je preživelo tudi prodajo ameriškemu finančnemu skladu. »Leta 2012 smo se zaradi perspektive rasti na trgih zahodne Evrope odločili za prodajo podjetja, vendar smo ga leta 2014 zaradi različnih pogledov na razvoj in delovanje odkupili nazaj. Gre za enega redkih primerov, če ne skoraj edinega pri nas, ko se je kaj takšnega zgodilo. Ostali smo v družinski lasti in preživeli to obdobje. Res je, da je to naš razvoj in rast ustavilo za vsaj 4 do 5 let, ampak rezultati zadnjih let kažejo, da se inovativne in ambiciozne gazele s pravo strategijo lahko še naprej razvijajo in uspešno rastejo,« je še dodal Lukić.

Komisija je v obrazložitvi napisala: »Podjetje Lumar IG, ki je leta 2009 prejelo naziv zlata gazela, je že vrsto let med najvidnejšimi slovenskimi ponudniki montažnih lesenih objektov. Kot nosilec trajnostne gradnje v osrednji Evropi strankam zagotavlja vrhunsko izkušnjo gradnje. Podjetje razvija in gradi unikatne objekte po željah kupcev, ki v življenjskem ciklu minimalno obremenjujejo okolje. Pod vodstvom Marka Lukića je v zadnjih letih postalo tehnološko vodilni ter največji slovenski proizvajalec skoraj nič energijskih montažnih lesenih objektov, ki jih potrjujejo mednarodni certifikati in priznanja. Če podjetje pri zasnovi in gradnji hiš vodi predanost in moto »Delamo, kot bi delali za sebe,« je pri razvoju ambiciozno. Sodeluje z najboljšimi institucijami v Sloveniji in po svetu ter ima lastno razvojno skupino. Lumar IG je v zadnjih petih letih prodajo povečal na več kot 30 milijonov evrov, nekaj manj kot stočlanski kolektiv pa je v letu 2023 ustvaril dodano vrednost v višini dobrih 81.000 evrov na zaposlenega, kar za več kot polovico presega povprečje v dejavnosti.«

Gazela je izbor najboljših hitro rastočih podjetij. V izborih za slovensko gazelo si prizadevajo nagraditi slovenska podjetja, ki jih odlikuje hitra rast in prilagodljivost ter dinamična podjetnost. Največkrat so to majhna družinska podjetja, ki so s svojo inovativnostjo uspela najti tržno nišo.

Finalni izbor šestih najboljših regijskih gazel bo 21. oktobra v Ljubljani.

Dogodki

Podjetje Lumar je v zadnjih dveh letih zraslo za več kot 50 odstotkov.