Kot so pojasnili pri CMEPIUS jabolka kakovosti simbolizirajo odkrivanje novega sveta in védenja. “Nekoč greh, danes simbol napredka, svobodne volje in odkrivanja neznanega, kar odlično predstavljajo tudi nagrajenci,” so zapisali in dodali, da pri najboljših iščejo kakovost, odličnost, učinek na profesionalni razvoj izobraževalcev in vpliv na institucijo, ki izvaja mednarodne projekte.
Poleg jabolk kakovosti nagrajujejo tudi projekte mednarodnega spletnega sodelovanja in tudi ta priznanja imenovana Zlati kabli, so postala že dolgoletna tradicija. Projekti eTwinning pletejo pomembne zgodbe, ki spreminjajo učilnice, motivirajo učence in izboljšujejo sistem izobraževanja ter dostikrat vodijo v večje mednarodne projekte programa Erasmus+.
Nacionalna svetovalna služba (NSS) eTwinning podeljuje nacionalno nagrado Zlati kabel slovenskim šolam že vse od leta 2006. Nagrada je priznanje šolam in učiteljem za kakovostno opravljeno delo na področju mednarodnih sodelovalnih projektov na daljavo, ki se izvajajo v okviru akcije eTwinning.
DRUGA OSNOVNA ŠOLA SLOVENJ GRADEC – PROJEKT OUR NEW TECHNOLOGY CLASSROOM (Koordinatorica projekta: Katja Jenko):
Kadar govorimo o eTwinning projektih, govorimo o veliki učeči se skupnosti, ki se je oblikovala na Drugi OŠ Slovenj Gradec pojasni koordinatorka projekta Katja Jenko ter doda, da učiteljica angleščine Alenka Pongrac vsako leto poveže nadarjene učence in koordinatorico eTwinning projektov, da skupaj pripravijo članke, ki so objavljeni na portalu eTwinning.
“Pravzaprav učenci prevajajo članke iz slovenščine v angleščino in na takšen način učijo učiteljico angleščine, saj se je ni učila v času svojega šolanja. Tako doživlja velikokrat salve smeha na račun svoje angleške izgovorjave,” še razloži in doda, da se lahko učenci od učiteljice naučijo sproščene komunikacije v tujem jeziku, saj kljub vsem preprekam uspešno komunicira s tujimi učitelji in tako s skupnimi močmi odlično izpeljejo različne projekte in za zadnjega so celo prejeli nacionalno nagrado Zlati kabel, za kar so zelo hvaležni.
“Letos decembra, ko smo slovenski učitelji postali pravi mojstri v uporabi moderne tehnologije, je prav nenavadno govoriti o projektu Our New Technology Classroom, ki smo ga v septembru lansko leto ustvarile učiteljice iz Turčije, Poljske, Španije in Slovenije,” razloži Jenko in doda, da se takrat niso niti približno zavedale, da se pravzaprav urijo za poučevanje na daljavo. “Tako sem marca svoje drugošolce preselila iz šolske učilnice v naš eTwinning razred, kjer smo v varnem eTwinning okolju klepetali, všečkali, se srečevali in seveda učili. Z anglisti smo kljub vsej tehnologiji izvedli snail mail, torej klasično dopisovanje po pošti in učenci višjih razredov so bili navdušeni,” pripoveduje in še doda: “Sama pa sem še posebej ponosna na nastanek e-knjige o dvojčkih TechnoTwins, ki sta z našo pomočjo potovala po partnerskih državah in spoznavala vklučene države, mesta, šole ter kulturo in običaje.” Pri nastajanju knjige na daljavo sta pomagala šestošolca Lan Krištolec in Nastja Pavlič, ki sta poleg vsega šolskega dela na daljavo, našla čas še za eTwinning projekt.
“Najpomembnejša stvar, ki nam jo je projekt prinesel, je prav oblikovanje vseučeče se organizacije. To pomeni, da se eden od drugega učimo, da smo pripravljeni sprejeti znanje svojih kolegov, ki na posameznih področjih blestijo. Tako člani kolektiva bogatimo en drugega,” je s ponosom dodala ravnateljica Druge osnovne šole Slovenj Gradec Nada Duler.
Obrazložitev nagrade:
Projekt Our New Technology Classroom v izvedbi Druge OŠ Slovenj Gradec je primer dobre prakse sodelovalnega dela na daljavo mednarodno mešanih ekip učencev iz Turčije, Poljske, Albanije, Španije in Slovenije.
Namen projekta je bil seznaniti učence s prednostmi uporabe novih tehnologij pri učenju tujih jezikov in raziskovanju njihovih interesnih področij, pri čemer je bila posebna pozornost namenjena e-varnosti. V ospredju uporabljenih pedagoških pristopov v okviru projekta je bil interdisciplinarni pristop, saj se je pri izvajanju aktivnosti povezovalo znanje predmetov angleščina, geografija, računalništvo, etika.
Vse vsebine in aktivnosti so bile tako ustrezno povezane z učnimi načrti in so pripomogle h krepitvi medkulturnih, socialnih ter digitalnih kompetenc. Tehnologija je v projektu uporabljena kot motivator in pripomoček za aktivno in samostojno projektno delo učencev. Učinki na vse sodelujoče v projektu pa so razvidni zlasti v izboljšanju znanja angleščine, večji strpnosti in odprtosti do drugih kultur in religij, poznavanju novih IKT-orodij, krepitvi medkulturnega dialoga in ustvarjalnosti.
GIMNAZIJA RAVNE NA KOROŠKEM – PROJEKT UN MUNDO MEJOR EMPIEZA…CONMIGO (Koordinatorica projekta: Petra Podstenšek):
Petra Podstenšek pove, da so v projektu Un mundo mejor empieza… conmigo ali Boljši svet se začne … z menoj sodelovali dijaki 3. letnika Gimnazije Ravne na Koroškem, ki so si kot izbirni predmet izbrali španščino. Vključenih je bilo šest šol, poleg njihove so projekt izvajali še v Španiji, na Portugalskem, v Italiji in Belgiji. Koordinatorica doda, da je projekt, ki je potekal v španskem jeziku, spodbujal osebnostni in socialni razvoj dijakov, glavne teme pa so bile demokratična udeležba ter sobivanje in toleranca. Poleg spoznavanja teh področij so dijaki razvijali še kritično mišljenje, socialne kompetence, skupinsko delo, kreativnost ter krepili rabo IKT-tehnologije.
“Zame je bilo to že drugo leto sodelovanja v eTwinning projektih in nasploh tretji eTwinning projekt,” pove Podstenšek in doda, da se je veliko naučila o mednarodnih sodelovanjih, o rabi IKT- tehnologije, spoznala in poglobila se je v teme, katerim sicer vsaj pri pouku ne bi posvečala preveč pozornosti. “Spoznala sem učitelje španščine iz drugih držav (kar nekaj njih je bilo naravnih govorcev španščine), s katerimi smo si izmenjavali izkušnje, učne materiale in si pomagali med seboj,” še doda koordinatorica projekta in omeni, da svoje znanje in izkušnje v eTwinning projektih deli tudi z sodelavci, letos so na šoli namreč pridobili nov Erasmus+ projekt, ki je hkrati tudi eTwinning projekt.
Ob tem pa še omeni, da so bili eTwinning projekti zelo primerni za delo oziroma pouk na daljavo. Aktivnosti v spletni učilnici so bile zasnovane na način, da so jih lahko dijaki izvajali samostojno, razloži Podstenšek in doda da so si tako popestrili včasih že preveč monotono delo. Ob tem pa omeni, da so dijaki pri tem razvijali samostojnost in pokazali, kako neverjetno kreativni znajo biti, če jim le-to dovolimo.
Rezultat njihovega sodelovalnega dela ob koncu vsake aktivnosti je e-knjiga (ali video predstavitev), v kateri je zbrano projektno delo vseh sodelujočih ekip (opis posamezne aktivnosti, izdelki dijakov ter tudi nekateri zanimivi izseki iz forumov, kjer so dijaki sodelovali in zapisovali svoje misli).
Nagrajeni projekt je že drugi eTwinning projekt Gimnazije Ravne, nagrajen z nagrado Zlati kabel. Lansko šolsko leto so dobili nagrado za projekt Yo – Persona (Jaz – oseba), še doda Podstenšek.
Obrazložitev nagrade:
Medpredmetno zasnovan in v kurikul vpet projekt Un mundo mejor empieza…conmigo, v katerem je sodelovalo sedem šol iz Španije, Italije, Portugalske, Belgije in Slovenije, je spodbudil dijake k nadgrajevanju znanja španskega jezika ter k osebnostni in socialni rasti na inovativen in z digitalno tehnologijo podprt način.
Osnova projektnih aktivnosti je bilo pet osebnostnih dimenzij po modelu OCEAN. Glavne teme, ki so jih dijaki raziskali, so bile tako povezane z demokratično udeležbo, strpnostjo in veščinami za razvoj oseb v 21. stoletju. Ob tem so razvijali tudi kritično mišljenje, skupinsko delo ter kreativnost.
Dijaki so bili aktivno vključeni v projektne aktivnosti (vključevanje v razprave, izdelava gradiv, vprašalnikov, video posnetkov, besedil, člankov, dokumentarnih filmov) v okviru mednarodno mešanih ekip. IKT-orodja so bila pri tem zelo dobro vključena v aktivnosti projekta in so omogočila sodelovalno delo na daljavo.
Projekt je deloval tudi v času pandemije, spletna učilnica TwinSpace je bila v času zaprtja šol prepoznana kot inovativen prostor, ki je zelo primeren za učenje in šolanje na daljavo.