Kot so včeraj, 31. januarja 2024, sporočili s podjetja Kocerod, družbe za ravnanje z odpadki, uvajajo s februarjem 2024 večji nadzor nad ločevanjem odpadkov. S tem mesecem namreč uvajajo kontrolno službo, ki bo preverjala pravilno ločevanje odpadkov pri uporabnikih, dokler se uporabnikov ne ozavesti o potrebi po ločevanju in pravilnem odlaganju odpadkov. Sporočili so, da bodo gospodinjstva v februarju prejeli informacije tudi na dom.
V podjetju navajajo, da se v sortirnici še vedno soočajo z veliko količino odpadkov, ki se ne ločijo pravilo, preden pridejo do njih. Predvsem predstavlja težavo to, da se še vedno zelo pogosto dogaja, da uporabniki ne ločijo mešanih komunalnih odpadkov od embalaže, ali se enostavno ne zmenijo za to, kaj pravzaprav spada v zabojnik za embalažo. Zaradi tega morajo veliko odpadne embalaže, ki bi šla sicer v reciklažo, posledično zaradi kontaminacije z mešanimi odpadki sežgati. Kar pa predstavlja dodatno onesnaževanje okolja, saj je sežiganje plastike in druge embalaže velik problem za čistočo zraka.
Med nadzorom, ki ga bo izvajala kontrolna služba na terenu, bodo predvsem preverjali, ali se v smetnjaku za embalažo res nahajajo stvari, ki tja spadajo. Pri nadzoru bodo uporabljali sistem po stopnjah opozarjanja: ob prvem ugotovljenem primeru nepravilnega ločevanja bodo uporabniki prejeli prvo opozorilo (rumeni kartonček na zabojniku), kateremu bodo priložena navodila za izboljšanje ločevanja. Pri drugem prekršku bodo uporabniki prejeli drugo opozorilo (oranžen kartonček na zabojniku), kateremu bodo prav tako priložena navodila za izboljšanje ločevanja. V kolikor bodo nadzorniki ugotovili še tretji prekršek pri istem uporabniku, bo izdano tretje opozorilo (rdeč karton na zabojniku). Po prejetem tretjem, rdečem opozorilu, bo uporabniku zavrnjen odvoz odpadkov, priložene pa bodo informacije o tem, kako naročiti izredni odvoz odpadkov, ki pa bo za dotičnega uporabnika plačljiv.
Seveda se v podjetju Kocerod zavedajo, da bo izvajanje nadzora nad ločevanjem odpadkov razburilo marsikoga in bo to poskrbelo za buren odziv uporabnikov, vendar poudarjajo, da lahko le skupaj poskrbimo za boljši jutri. Prav tako kot primer dobre prakse navajajo sosednjo Avstrijo, kjer imajo že več let podoben sistem nadzora, pa z ločevanjem odpadkov več nimajo težav.
Pri tem se poraja tudi vprašanje, kako preprečiti napačno odlaganje odpadkov v večstanovanjskih objektih, kjer živi več strank. V podjetju Kocerod poudarjajo, da se morajo stranke med seboj spodbujati in drug drugemu pomagati pri razumevanju ločevanja odpadkov. Prav tako pozivajo vse, ki živijo bodisi v večstanovanjskih stavbah ali samostojnih hišah na krajih, kjer je večja frekvenca dnevnih sprehajalcev in pri tem uporabniki opazijo, da nepooblaščene osebe v njihove zabojnike odlagajo odpadke, da na svoje zabojnike namestijo ključavnice ali onemogočijo dostop do njih. Le tako lahko namreč preprečijo, da drugi v njihove zabojnike odlagajo smeti, ki tja mogoče ne spadajo.
Podjetje Kocerod se zahvaljuje vsem uporabnikom za sodelovanje in pravilno ločevanje odpadkov, saj poudarjajo, da lahko le skupaj naredimo pomembne korake k izboljšanju trenutnega stanja in ohranjanju čistega okolja ter zdravja ljudi.
Vir: Kocerod
Tudi Notranjih Goricah bi lahko imeli kontrolo da podžupan ne bo stokal da se smeti odlaga pri pokopališču
Kaj pomaga kontrola ločevanja, če pa delavci Koceroda istočasno pobirajo embalažo IN mešane odpadke. Videl na lastne oči. Poleg tega ne pobirajo ob dogovorjenih terminih, tako da zabojniki tudi do 3 dni stojijo na ulici in čakajo na odvoz.
Sam lari fari vedno dražje položnice in komunala….zato da si eni polnijo žepe….