Brezskrbnih počitniških dni je konec, otroci in posledično njihovi starši bodo od jutri pred novimi izzivi, ki jih prinaša šola.
V slovenske osnovne šole bo 3. 9. 2018 vstopilo 184.169 osnovnošolcev in 69.713 dijakov; od tega v Koroški regiji 6.037 osnovnošolcev, kar je 87 več kot v lanskem šolskem letu, in 2.040 dijakov, kar je 99 manj kot v preteklem šolskem letu.
Po podatkih Direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolo, ki nam jih je posredoval g. Živko Banjac, je spodbuden tudi podatek o številu prvošolcev. Skupno število učencev, ki bodo prvo leto zakorakali v hram učenosti, kot radi poimenujemo šolo, je 21.874, od tega na Koroškem 706, kar je 43 več kot v lanskem šolskem letu.
Prvošolci morajo v šolo v spremstvu staršev, šole pa so zanje pripravile poseben sprejem (v dopoldanskem času) z županom, policistom in drugimi pomembnimi deležniki, ki skrbijo za njihovo varnost. Ob tem spomnimo na spremembo Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, ki je starše prvošolcev v šolskem letu 2018/2019 razbremenilo z nakupom učbenikov, saj so mnenja, da so le-ti še vedno finančno preobremenjeni.
Tudi za varnost otrok, sploh prvošolcev, bo poskrbljeno, apel pa tudi vsem nam, da gremo v jutrišnji dan še bolj previdno na cesto.
Katere novosti še prinaša šolsko leto 2018/2019?
Prva in vsekakor najpomembnejša novost je ureditev delovnega časa učiteljev, ki jo je Računsko sodišče naložilo Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, le-to pa je pripravilo spremembe v socialnem dialogu s sindikatom vzgoje in izobraževanja. Ravnatelji šol so torej tisti, ki so morali za vsakega učitelja pripraviti individualni letni delovni načrt (iLDN), v katerem je opredeljena struktura delovne obveznosti učiteljev na osnovnih in srednjih šolah. Skladno s to spremembo je v veljavi tudi spremenjena in dopolnjena Kolektivna pogodba za dejavnost vzgoje in izobraževanja (avgust 2017).
Druga novost pa je RaP oziroma razširjen program v osnovni šoli. Nekaj osnovnih šol je bilo namreč izbranih tudi na Koroškem, da v prihajajočem šolskem letu preizkusijo nov koncept, katerega temeljni namen je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami. Koncept razširjenega programa je razdeljen na tri sklope, in sicer Gibanje in zdravje, Kultura in tradicija ter Vsebine iz življenja in dela OŠ, ki prinaša podporo celostnemu razvoju učencev.
Pred izzivi so torej tako starši kot učitelji, šola pa naj bo od 3. 9. 2018 prostor, kamor se bodo učenci in dijaki radi vračali po znanje, prijateljstvo, druženje … Šola je namreč eden od tistih prostorov, kjer učenci preživijo večino svojega časa, zato jo lahko poimenujemo tudi drugi dom, kot v svoji poslanici ob začetku novega šolskega leta sporoča ministrica dr. Maja Makovec Brenčič: ´Tudi pomagajte drug drugemu. Ni vsem enako lepo. Življenje izziva na različne načine, zato prisluhnimo drug drugemu.´
m