Search
Close this search box.

Iz ZD Velenje poziv, da je ob klicu na 112 treba navesti natančne podatke

Zdravstveni dom (ZD) Velenje, ki s svojimi ekipami nujne medicinske pomoči od 1. junija spada pod okrilje dispečerske službe zdravstva, poziva vse, ki kličejo na številko 112, da zdravstvenemu dispečerju kratko in razločno podajo natančne podatke. Le tako bo lahko na mesto intervencije poslal najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči.

Najpomembnejši podatki so točen naslov ali opis mesta intervencije, telefonska številka, na kateri je klicatelj dosegljiv, ob klicu na 112 pa je treba navesti tudi, ali je oseba budna, ali se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino ter ali normalno diha.

“Tudi na vsa ostala vprašanja zdravstvenega dispečerja je treba odgovarjati s kratkimi in razločnimi odgovori. Po potrebi boste prejeli od zdravstvenega dispečerja ustrezna navodila in bo z vami ostal na liniji do prihoda prve reševalne ekipe na kraj intervencije,” so v današnjem sporočilu za javnost poudarili v ZD Velenje.

V sporočilu so tudi opisali ponedeljkov dogodek pri Sanolaborju v Velenju, v zvezi s katerim je dispečerski center Maribor sprva aktiviral enoto nujne medicinske pomoči iz Celja, saj je iz pogovora s klicateljem sklepal, da gre za Sanolabor v Celju. Ob ponovnem klicu, ko je bila še enkrat posredovana lokacija dogodka, pa je ekipa nujne medicinske pomoči ZD Velenje na mesto dogodka prispela v treh minutah.

“Zahvaljujemo se mimoidočim, ki so pravilno ukrepali ob čakanju na nujno medicinsko pomoč in so pripomogli k pozitivnemu izidu,” so še zapisali v ZD Velenje. V prizadevanjih, da do takšnih dogodkov ne bi prihajalo, in želji, da se obstoječi sistem še nadgradi, je ZD na napako opozorili dispečerski center Maribor in pristojno ministrstvo.

S 1. junijem se je ZD Velenje priključil dispečerski službi zdravstva, s čimer je nastopila sprememba v primeru klica na 112. Od takrat prek povezave z regijskim centrom klic sprejme dispečerski center Maribor, in ne več ZD Velenje. Klic na 112 je namenjen zgolj za primere nujnih stanj in nikakor za dogovarjanje vnaprej naročenih prevozov ali za posvete z zdravnikom, so ob spremembi poudarili v ZD Velenje.

Zaradi vključitve v enoten dispečerski sistem se lahko zgodi, da nujna reševalna vozila prehajajo po regijah glede na potrebe. Med drugim se je Velenju bližnja Koroška dispečerski službi zdravstva priključila 1. marca letos.

Dogodki

Zdravstveni dom (ZD) Velenje, ki s svojimi ekipami nujne medicinske pomoči od 1. junija spada pod okrilje dispečerske službe zdravstva, poziva vse, ki kličejo na številko 112, da zdravstvenemu dispečerju kratko in razločno podajo natančne podatke. Le tako bo lahko na mesto intervencije poslal najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči.