Po pravnomočnosti dovoljenj bo Dars nadaljeval z izborom izvajalca gradbenih del. Prvo fazo razpisa – priznanje sposobnosti izvajalcev za izvedbo del – je že izvedel, sledila bo druga faza, v kateri bo izbrane gradbince pozval k oddaji konkretnih ponudb. V upravljalcu avtocest in hitrih cest pričakujejo, da bodo izvajalsko pogodbo sklenili pozno jeseni.
Sklop Velunja, eden od osmih sklopov gradbenih del na 17,5 kilometra dolgem odseku med Velenjem in Slovenj Gradcem, je sicer tehnično in finančno najzahtevnejši sklop na trasi hitre ceste iz Šaleške doline na Koroško. Na njem bo 20 gradbenih objektov, med drugim dva predora in 10 mostov oz. viaduktov.
Celotni odsek med Velenjem in Slovenj Gradcem velja zaradi težavnega terena za enega zahtevnejših odsekov na omrežju avtocest in hitrih cest. Na njem bodo vse skupaj trije predori, trije pokriti vkopi, 16 viaduktov, sedem mostov ter deset nadvozov in podvozov.
Trenutno se gradbena dela izvajajo na treh sklopih, na sklopu D (Gaberke) pa so že zaključena. Gradnja poteka na sklopu F (Jenina) pri Podgorju pri Slovenj Gradcu, ki bo po napovedih Darsa zaključena v tem letu, poleg tega pa še na dveh sklopih pri Velenju, in sicer na sklopu B (Škalsko jezero) in sklopu H (Konovo).
V Darsu so severni del tretje razvojne osi na manjše sklope gradbenih del razdelili zaradi kompleksnosti, a je pridobivanje gradbenih dovoljenj in soglasij vseeno zamudno. V družbi pričakujejo, da bodo do konca leta pridobili vsa manjkajoča gradbena dovoljenja, nadaljevanje gradnje pa je odvisno od njihove pravnomočnosti.
Po navedbah pristojnih na Darsu in ministrstvu za infrastrukturo je cilj za odprtje odseka hitre ceste od Velenja do Slovenj Gradca junij 2028. Enako velja tudi za odsek med Šentrupertom oz. priključkom na štajersko avtocesto in Velenjem, kjer postopki sicer še niso tako daleč kot severno od Velenja.
Vir: STA