Javno podjetje Komunala Slovenj Gradec d.o.o., ki zaposluje 110 delavcev, letos obeležuje že kar 65 let delovanja. V počastitev visokega jubileja so danes pripravili dan odprtih vrat, v popoldanskih urah pa je pred upravno stavbo v Pamečah potekala še slavnostna prireditev, na kateri so prisotne popeljali v zgodovino in skozi leta dosežkov, ki so zaznamovali teh 65 let njihovega uspešnega delovanja.
Dan odprtih vrat je bil namenjen predvsem predstavitvi vseh komunalnih dejavnosti, ogledu Centralne čistilne naprave Slovenj Gradec, predstavitvi malih komunalnih čistilnih naprav (MKČN), ki jih vgrajujejo, ogledu Zbirnega centra za odpadke v Pamečah ter predstavitvi projekta “Prinesi – odnesi”. Z veseljem pa so predstavniki podjetja obiskovalcem odgovarjali na zastavljena vprašanja.
Kot so pojasnili v podjetju, se je podjetje v vseh teh letih soočalo z različnimi izzivi in potrebami. »Tako smo se razvijali, rastli in v naše poslovanje vključevali vedno več dejavnosti. Skozi čas in različne režime se je spreminjal naziv podjetja in organiziranost znotraj le-tega. Vse do danes, ko je naša komunala ena bolj prodornih in naprednih v regiji. Še vedno pa ostaja naša prioriteta opravljanje kvalitetnih storitev za občane in nemotena komunalna oskrba.«
»V tem obdobju smo komunalne dejavnosti izvajali za dobrobit skupnosti med Uršljo goro in Pohorjem, s čimer izpolnjujemo svoje poslanstvo do uporabnikov njihovih storitev. Na začetku je bila Komunala bolj usmerjena v izvajanje osnovnih komunalnih dejavnosti, in to izključno za mesto Slovenj Gradec, z leti pa se je dejavnost razširila na celotno območje slovenjgraške občine, po delitvi pa je poleg Mestne občine Slovenj Gradec zajela tudi Občino Mislinja. Svojevrstna posebnost je, da nam je vse dejavnosti, ki smo jih z leti pridobili, uspelo tudi obdržati pod okriljem enega podjetja, kar ni običajna praksa v slovenskem prostoru.«
Zaposleni pri Komunali s ponosom ugotavljajo, da delajo v naprednem podjetju, ki sledi viziji dobrega gospodarja javne komunalne infrastrukture, izvajanja kakovostnih storitev ter varovanja lokalnega okolja v dobrobit sedanjih in prihodnjih uporabnikov. »Poslovni vidiki dejavnosti Komunale so vse bolj prepredeni s trajnostnimi praksami, kar dojemamo kot edino smiselno pot v prihodnost. Zavedamo se, da je prihodnost podjetja odvisna od odločitev, ki jih sprejemamo danes. Komunala ima zato jasno začrtano vizijo svojega razvoja, ki vključuje vse naše dejavnosti.«
Komunala se ponaša tudi s številnimi certifikati, med drugim so prejeli mednarodni certifikat za kakovost ISO 9001; mednarodni certifikat za ravnanje z okoljem ISO 14001; so zaupanja vreden upravnik; prejemniki zlate bonitetne odličnosti ter ponosni na plaketo, ki so jo prejeli za najboljše letno in trajnostno poročilo med srednjimi in malimi družbami za leto 2017, ki jo podeljuje časnik Finance.
V podjetju so še povedali, da si vseskozi prizadevajo za zadovoljstvo njihovih uporabnikov, ki ga sistematično spremljajo že od leta 2005. Rezultati analiz omogočajo sprejemanje ukrepov za stalno izboljševanje zadovoljstva, katerega povprečna ocena se je od leta 2005 do leta 2018 zvišala za skoraj celo oceno. »Organizacija dneva odprtih vrat, s katerim se predstavimo svojim uporabnikom in širši lokalni skupnosti, je postala vsakoletna stalnica. Prenovili smo spletno stran, kjer so na voljo vse splošne in aktualne informacije.”
“Vsak mesec izdamo v tiskani obliki komunalni informator ter ga uporabnikom pošljemo zraven položnic. V letu 2018 smo bili eno prvih komunalnih podjetij, ki smo v trgovini Google Play svojim uporabnikom ponudili brezplačno aplikacijo z imenom Komunala Slovenj Gradec s katero lahko uporabniki kjerkoli in kadarkoli hitro in enostavno dostopajo do vseh ključnih informacij.“
Ob tej priložnosti naj še omenimo, da lahko njihovi uporabniki na osnovi 1. odstavka 69. člena Odloka o načinu opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v Koroški regiji (Ur. l. RS, št. 85/2011), zmanjšajo obveznost plačila odpadkov za posameznega člana za polovico, za čas prebivanja izven kraja stalnega prebivališča zaradi šolanja, na podlagi: – predloženega potrdila o prebivanju iz uradnih evidenc (potrdilo o začasnem bivališču Upravne enote ali potrdilo o bivanju v dijaškem ali študentskem domu) oz. – predložene najemne pogodbe pri zasebniku. Za šolsko leto 2019/2020 je potrebno predložiti novo potrdilo, v primeru, da se je čas veljavnosti potrdila že iztekel.