Hitro se lahko začnete počutiti, kot da stagnirate in se vrtite v krogu, v katerem se ničesar novega ne naučite. Naj vam zagotovimo, da to še ne pomeni, da niste napredovali in niste izboljšali svojih delovnih kompetenc. Napredek se ne kaže vedno pri povišanju plače in višjem položaju, temveč ga lahko opazimo tudi na druge načine.
Preberite si pet znakov, da ste v resnici napredovali in se izboljšali, četudi se to ne kaže pri plači ali položaju. Seveda pa lahko naslednje točke uporabite pri pogajanju zanje.
1. Prejemate več pozitivnih povratnih informacij na svoje delo
Verjetno vaše delo pohvalijo vsak dan, a nevede preslišite pohvale oziroma se jih niti ne zavedate. »Da, hvala, čudovito,« ko nekomu na primer podate poročilo o svojem projektu, je odličen odziv, sploh če pomislite na to, da so se na vaša poročila prvih nekaj mesecev odzivali s: »Si vključil vse podatke?« in »Zakaj pa poročilo ne vključuje teh podatkov?«
Opazujte, kako se je povratna informacija na vaše delo spremenila skozi čas. Verjetno ste na začetku bili večkrat opozorjeni, kako zadevo izvesti, morda ste tudi sami večkrat povprašali. Pri tem je bilo več pogovorov, priprav in popravkov, preden so se stvari izpeljale.
2. Delate hitreje (in pametneje)
Opažate, da nalogo opravite v polovičnem času, kot ste zanjo potrebovali na začetku svoje kariere v tem podjetju. Ne sprašujete sodelavcev, kako ali kje prejeti informacije, ne izgubljate več popoldneva za pisanje poročila, saj napišete med preostalim delom.
Hitrost ni vse, je pa velik kazalnik, da ste napredovali. Se spomnite napetosti, ki ste jo občutili, ko vam je bila dodeljena nova naloga in niste vedeli, kako se je lotiti? Tudi tega več ni, mar ne? In tudi to je kazalnik, da ste naredili korak naprej.
3. Ste samozavestnejši
Še pred časom si niste upali postaviti vprašanja med sestankom ali pa povedati, kaj menite. Za vsak korak ste potrebovali potrditev nadrejenih in si niste upali narediti naslednje poteze, če vam šef ni zagotovil, da je v redu. Danes ste samozavestnejši, odprti, pogumnejši, aktivno vključeni v delovne ekipe in procese … Samostojno sprejemate odločitve, ob tem pa vas ni strah preizkusiti nove stvari.
4. Prejemate vedno več nalog in nadzor ni več nujen
Niste edini, ki si zaupate. Vaš nadrejeni čuti enako do vas. Šef od vas ne zahteva neprestanega nadzora. Prav tako vam pusti, da svoje naloge opravljate samostojno. Hkrati vam daje priložnost, da podajate svoje predloge in zanje sprejemate odgovornost.
5. Dokončujete projekte, za katere si nikoli ne bi mislili, da jih boste sploh vodili
Pomislite na čas, ko ste šele začeli delati na tem položaju. Ste si kadar koli predstavljali, da boste počeli to, kar delate zdaj? Vaš seznam opravil se veča in odgovornost raste. Sprejemate vodenje svojih projektov in jih dokončujete v roku ter kakovostno. Ni to dovolj dober znak, da ste konkretno napredovali?

Nasvet je za vas napisala: ekipa MojeDelo.com