Šteharnik pove: “Leto, ki se počasi bliža h koncu, je bilo tako zame kot za vse ostale ljudi po svetu, prelomno in predvsem nepričakovano. Vsi smo se morali privajati na novo realnost, se odrekati rečem, ki so nam bile prej samoumevne, se držati novih smernic, pravil, si na novo organizirati način življenja in podobno …” Pravi, da je imel zaradi zaprtja industrije na voljo veliko več prostega časa in tako se je odločil, da iz slabega potege dobro, ter se loti projektov, ki jih je prej ravno zaradi pomankanja časa puščal na strani. Tako je v letošnjem letu nastal projekt Dragon song, ki je izšel na predbožični večer.
VIDEO: Grega Šteharnik – Dragon song:
Dragon song je prav poseben projekt. “Že dolgo časa sem namreč razmišljal in si na tiho želel, da bi za eno svojih skladb posnel videospot z uporabo “stop motion” animacije,” razloži glasbenik in doda, da se mu je zaradi veliko več prostega časa, zazdelo, da so pogoji za takšen projekt pravi, saj je zanj potrebnega ogromno vloženega truda in časa. “Ker sem velik ljubitelj Lego kock, povrhu vsega pa še velik oboževalec franšize Star Wars, sem združil prijetno z koristnim in naredil zgodbo in video, ki je na nek način poklon obema stvarema,” nam zaupa Šteharnik ter nadaljuje: “Kot mnoge izmed vas, tudi mene na otroštvo vežejo čudoviti spomini, na ure in ure ustvarjanja in igranja z Lego kockami… Ko tekom procesa odraščanja na te otroške aktivnosti pozabimo, po mojem še vedno podzavestno ostanejo del nas in sploh na primeru Lego kock, se velikokrat zgodi, kot je bilo na primer pri meni, da nek dogodek prebudi to strast. V mojem primeru je bilo to par let nazaj, ko sem za božič bolj za šalo kot zares, dobil prvi Lego komplet v odraslem obdobju, zdaj pa jih zbiram, zato sem se tudi odločil za izid na predbožični večer.”
Videospot so posneli s prav posebno animacijo imenovano “stop motion”. To je proces animacije objektov s premiki, vezanimi na sličice. Kot primer tega postopka glasbenik navede vsem znano risanko A je to, oz. Pat in Mat.
Je pa v svetu vedno bolj razširjena animacija z uporabo Lego kock ali tako imenovanimi “brick filmi”, za katere obstaja na globalnem vidiku velika fan baza, še razloži. “Ker sem začel kot popolni amater, sem prvi mesec dejansko posvetil samemu učenju postopka in brskanju po Youtube tutorialih,” še doda.
Po njegovih navedbah postopek same animacije, zahteva veliko mero potrpežljivosti, natančnosti in doslednega dela, kar posledično prinaša tudi velik časovni vložek. “Če za primer navedem, za en premik roke se porabi približno šest zaporednih fotografij, približno isto velja za en korak, premik glave in podobno. Pri snemanju moraš imeti vedno iste svetlobne pogoje, tako, da ko narediš premik objekta in seveda paziš, da premakneš dejansko samo to kar moraš, zapustiš samo sceno in kamero sprožiš na daljavo, da se izogneš odbijanju svetlobe od svojega telesa in tak postopek ponavljaš, dokler določen kader ni zaključen,” opisuje Šteharnik in doda, da morajo biti pogoji za fotografije vedno optimalni in sterilni, istočasno pa je potrebno vnaprej razčleniti kader, da se število sličic na sekundo prilagaja določenemu gibu, s tem se posledično določa tudi hitrost premikanja.
“Sam naslov Dragon song je izpeljan iz dejstva, da sem po kitajskem horoskopu zmaj,” pove saksofonist in doda, da je na podlagi tega naslova in po navdihu franšize Star Wars okrog same skladbe ustvaril scenarij za videospot. Skladbo je v osnovi najprej napisal za kvartet saksofonov, ko pa je tekom snemanja videa opazil, da zadeva deluje vse bolj filmsko, se je odločil, da bi bilo edino primerno, da gre glasba premosorazmerno k temu… “Zato sem kontaktiral moja dobra prijatelja iz Studia Fono, Domna Graceja in Jeana Markiča, ki stana podlagi saksofonske kompozicije, ki sem jo posnel pri njima, pomagala z izdelavo orkestralnih linij in ostalega aranžmaja, nato pa sta poskrbela še za sam mix in mastering skladbe,” pripoveduje glasbenik.
V videospot je bilo vloženega tudi veliko postprodukcijskega dela. Tudi v ta projek je Šteharnik vključil video vizionarja Dobrana Laznika iz podjetja Kiki Riki Films, pri katerem tudi sam že nekaj časa sodeluje kot asistent. “Ker sem določene dele videa posnel na zelenih ozadnjih oz. green screenu, je Dobran poskrbel, da video dejansko izgleda, kot izgleda,” še doda glasbenik in pove, da je Laznik poleg same montaže poskrbel tudi za ostale posebne efekte, kot so laserji, eksplozije, svetlobni meči, oblački z besedili in za veliko ostalih malenkosti, ki takšnemu videu dejansko vdihnejo življenje in ga naredijo filmskega.
Šteharnik v smehu doda, da če bi moral za takšen projekt izbrati naslov kakšne pesmi, bi to definitivno bila skladba Joea Cocker-ja With a little help from my friends. “Brez talentirane kreativne ekipe, ki se je zbrala za ta projekt, bi bila realizacija le tega, skoraj da nemogoča,” pove sogovornik in doda, da bi se poleg prej omenjenih, lepo zahvalil še Luki Krofu za svetovanje pri osnovnem aranžmaju, Barbari Jelen, ki je poskrbela za prevod, saj bo izšla tudi verzija v angleškem jeziku in pa seveda njegovi partnerki Moniki Dvornik za konstantno podporo, make up zadeve, tudi za asistenco pri snemanju, “ter za razumevanje, ko me včasih po par ur ali dnevov ni bilo iz sobe.”
In vprašanje koliko časa je projekt vzel ekipi Šteharnik odgovori, da je takšen projekt zelo težko časovno opredeliti. Začel se je marca, končal pa pred par dnevi, tako, da je vse skupaj trajalo dobrega pol leta. Če bi dosledno beležil ure vložene v takšen projekt, vseh vpletenih, bi znala biti številka dokaj zanimiva, pove sogovornik in doda, da “tako na oko, kar sem delal sam in po kontaktu z ostalimi, pa lahko trdim, da se številka giblje nekje krepko čez 200 ur.” Zanimalo pa nas je tudi koliko Lego kock je porabil pri projektu. Šteharnik je povedal: “Ne znam točno povedati, ene 15 kilogramov jih je sigurno šlo, nisem pa prepričan. Par setov v videu so uporabljeni originalni, ostalo sem sestavil sam, oddajnik, baze sobe itd …”
Kaj pa v prihodnje? Nas čaka še kakšen podoben projekt? “Verjetnost, da se v prihodnosti vrnem k takšnim projektom je zaenkrat relativno nizka,” pravi korošec, saj kot večni optimist, upa, da se trenutno stanje v svetu čimprej vrne v normalno stanje in tako ne bo več imel toliko časa. V kratkem, po vsej verjetnosti kar prvi teden v letu pa ima namen izdati še en zanimiv projekt, ki pa bo spet zgodba zase. Pravi, da je tudi že dokončan, “tako da je bilo iz kreativnega vidika leto zelo pestro, vsaj nekaj a ne?,” pripomni.
Šteharnik pa za konec pravi: “Bralcem in poslušalcev želim vse dobro v novem letu, predvsem zdravja, ki smo ga najbolj cenili že pred trenutno situacijo, sedaj pa še toliko bolj, ter da bo 2021 srečno, ustvarjalno in predvsem normalno.”