Prejšnja celostna prometna strategija za Mestno občino Slovenj Gradec je iz leta 2017, dokument pa po besedah slovenjgraškega podžupana Petra Pungartnika ni bil sam sebi namen, ampak je bil uporaben. V minulih letih so namreč v slovenjgraški občini pri prostorskem urejanju in izboljševanju prometni varnosti tudi na podlagi te strategije izvedli več korakov naprej za vse udeležence v prometu.
Pungartnik je med drugim izpostavil ureditev veliko dodatnih površin za pešce in izgradnjo novih devet kilometrov kolesarskih poti, omenil pa je tudi izgradnjo 240 novih stanovanj, ki se po njegovih besedah povezujejo v neko celoto.
Tudi od nove oz. prenovljene strategije pričakuje, da bo uporabna. “Iščemo najboljše rešitve, zato smo povabili strokovnjake s področja prometa. Skušamo pa v teh strategijah zajeti čim več potreb in želja,” je dodal Pungartnik.
Tako je na sredini javni razpravi sodelovalo nekaj več kot 30 občanov, ki so podali svoja razmišljanja in med predlogi, kaj si želijo čez deset let, med drugim navedli boljšo infrastrukturo na podeželju, garažno hišo v mestu, revitalizacijo letališča, dostopen javni potniški promet in zgrajeno južno obvoznico. Med željami oz. predlogi so bile tudi širitev ceste na Kope za potrebe kolesarstva in organizacija zaključka kolesarske dirke po Sloveniji na Kopah ter kabinska povezava s Partizanko.
Pungartnik pa je izpostavil veliko potrebo po dodatnih parkiriščih. “Imamo bolnišnico, ki je vsakodnevno generator prometa. In zagotoviti vsem, ki prihajajo, neko normalno parkiranje, je vizija prihodnosti,” je dejal.
“Slovenj Gradec je nadpovprečen, kar zadeva ukrepe, ki jih je že izvedel na področju prometa in mobilnosti,” pa je ocenil Sebastian Toplak s Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, ki sodeluje pri pripravi prenovljene strategije.
Pri njenem snovanju želijo sodelujoči, kot je dodal, preveriti, ali je kje bilo kaj pozabljenega v obstoječi strategiji, hkrati pa želijo preveriti in integrirati aktualne trende na tem področju ter prisluhniti predvsem občanom in ostalim uporabnikom.
“Smo pa tukaj uokvirjeni v usmeritve, ki jih je podala Slovenija skupaj z EU,” je dodal. Strategija bo tako šla v smeri zmanjševanja negativnih učinkov motornega prometa na okolja in zagotavljanje večje prometne varnosti.
Prihodnja dva javna dogodka v okviru postopka priprave prenovljene celostne prometne strategije za slovenjgraško občino bosta prihodnji teden, ko bodo na razprave posebej povabili mestne četrti in vaške skupnosti, je napovedal sodelujoči pri pripravi strategije Peter Zajc iz Regionalne razvojne agencije za Koroško.
Vir: STA