Po poročanju portala infoPot, ni večjih sprememb na večjem gradbišču na tretji razvojni osi, točneje sklopa B in H ob Škalskem jezeru.
Na sklopu B in H potekajo dela, ki vključujejo gradnjo viadukta Škalsko jezero (dolžina 105 m), priključka Škale, regionalne ceste Velenje–Škale (941 m) ter navezovalne ceste s predorom, ki bo povezala hitro cesto z glavno cesto Velenje–Mislinja. Enocevni predor Konovo bo dolg 497 m, delavci so izkopali več kot 360 m. Gradnja sklopov B in H, ki jo izvaja podjetje Strabag, se je začela marca 2023 in poteka v skladu z začrtano časovnico.
Na ostalih sklopih pa … žalost. Gradnja hitre ceste je močno odvisna od pridobivanja soglasij, gradbenih dovoljenj in uspešno izvedenih javnih razpisov za izbiro izvajalcev del. Dela trenutno potekajo le tam, kjer so vsa dovoljenja že izdana in razpisi zaključeni, in sicer na omenjenih sklopih ter na sklopu F–Podgorje, kjer potekajo zaključna dela. Gradnja na tem sklopu, ki poteka v bližini naselja Podgorje pri Slovenj Gradcu, se je začela 24. avgusta 2021. Obsega 1,15 kilometra dolg odsek hitre ceste, kar predstavlja 3,65 odstotka celotne dolžine hitre ceste od Šentruperta do Slovenj Gradca. Najzahtevnejša objekta na tem odseku sta viadukta Jenina in Visočnik. Dokončanje omenjenega sklopa omogoča dostop do napadnega mesta za izkop predora Vodriž, ki predstavlja delček najzahtevnejšega odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem (sklop E–Velunja).
Do zdaj je edini zaključeni sklop na hitri cesti med Velenjem in Slovenj Gradcem sklop D–Gaberke. Na tem območju so zgradili novo regionalno cesto v dolžini 1028 m ter izvedli dela, ki omogočajo križanje hitre ceste.
Stanje ostalih sklopov med Velenjem in Slovenj Gradcem pa je naslednje:
- Sklop A–Velenje čaka na izdajo gradbenega dovoljenja, trenutno poteka prva faza razpisa za izvajalca del.
- Sklop C–Škale prav tako čaka na izdajo gradbenega dovoljenja, prva faza razpisa za izvajalca je zaključena.
- Sklop E–Velunja predstavlja najzahtevnejši sklop. Za skoraj celoten odsek je pridobljeno gradbeno dovoljenje (dve tožbi proti gradbenmu dovoljenju za E1), investitor pričakuje, da bo izvajalec izbran in uveden v delo pozno jeseni 2024.
- Sklop G–Podgorje čaka na pravnomočnost gradbenega dovoljenja, prva faza razpisa za izvajalca del je zaključena.
Na odseku med Šentrupertom in Velenjem je stanje še bolj klavrno, tam časovnic ni. Vse verjetneje je, da v celoti obljubljene hitre ceste od Šentruperta do Slovenj Gradca do leta 2028 ne bomo dočakali.
Vir: infPot.si