“Zimski čas prinaša izzive, a smo na zimsko službo dobro pripravljeni z ustrezno mehanizacijo, usposobljenim kadrom in kakovostnimi posipnimi materiali,” so zapisali v družbi VOC Celje.
Na državnih cestah izvajajo zimsko službo z lastnimi resursi, medtem ko na lokalnih cestah to opravljajo občine ali njihovi izvajalci. Izjema je občina Črna na Koroškem, kjer imajo koncesijo za redno vzdrževanje občinskih cest, pri čemer sodelujejo tudi z lokalnimi izvajalci, kot so kmetje z dopolnilno dejavnostjo.
Skladno s Pravilnikom o vzdrževanju javnih cest se pluženje na državnih cestah običajno začne pri 10 cm snega na vozišču oz. 15 cm na višje ležečih cestah. Kljub temu pričnejo s pluženjem že prej, da zagotovijo varno vožnjo. Po vsakem pluženju je potrebno cestno površino posipati, kar je še posebej pomembno za preprečevanje poledice.
Poleg rednega vzdrževanja se izvaja tudi preventivno posipanje vozišč ob napovedi sneženja ter posipanje nevarnih odsekov, kot so senčne lege, mokra vozišča, izpostavljene lege in viadukti.
“Vendar pa je pomembno poudariti, da so včasih pričakovanja javnosti previsoka, saj je ob močnem sneženju nemogoče zagotoviti popolnoma čisto cesto. Kljub pluženju in posipanju lahko na cesti ostane sneg ali plundra. Zato je ključnega pomena, da so vozila opremljena z zimsko opremo, in da vsi udeleženci v prometu prilagodijo svojo vožnjo razmeram na cesti,” so pojasnili v družbi VOC Celje.
Udeleženci v prometu naj v času zimskih razmer ravnajo skrajno previdno in upoštevajo zimske razmer na cestah. Varnost v prometu je skupna odgovornost, ki se lahko doseže le s sodelovanjem vseh udeleženih strani.
Če bi Voc poskrbel, da bi bile koroške ceste obnovljene, kot se šika, bi tudi bolj čisto plužili. Ker pa so luknje pri luknjah, so glavni krivec za uničene avtomobile in tudi za prometne nesreče s težjimi poškodbami. A ne, gospod šef Celan?