Dela na sklopu F – Jenina obsegajo gradnjo trase dela hitre ceste, priključne ceste, viaduktov Jenina in Visočnik, mostu Jenina, poleg tega pa tudi oporne in podporne konstrukcije, dela za ureditev odvajanja in zadrževanja padavinskih voda, prestavitve in novogradnje komunalnih vodov, vključno z lokalno prestavitvijo obstoječega visokotlačnega plinovoda, izvedbo regulacij potoka Jenina v območju viadukta in mosta Jenina ter krajinsko ureditev.
Pogodba za gradnjo sklopa F – Jenina je bila sklenjena julija 2021, gradnja je v teku in se odvija skladno z aktualnim terminskim planom. V veliki meri so že izvedene oporne konstrukcie ob trasi bodoče hitre ceste, izvedena je prekladna konstrukcija leve polovice viadukta Visočnik, v izvajanju je zadnji takt desne polovice prekladne konstrukcije viadukta Jenina. Aktivnosti se intenzivno izvajajo še na desni polovici prekladne konstrukcije viadukta Visočnik, na levi polovici prekladne konstrukcije viadukta Jenina ter na drugih ureditvah vzdolž gradbišča. Skladno z aktualno časovnico bodo betonske konstrukcije izvedene do konca letošnjega leta, v spomladanskih mesecih naslednjega leta, ko bodo ustrezni temperaturni pogoji, pa se bodo izvedla še zaključna dela na viaduktih ter asfaltiranje in hortikulturna ureditev.
Avgustovska ujma ni povzročila neposredno škode na že izvedenih konstrukcijah. So pa bile poškodovane številne gradbiščne poti. Škoda je bila povzročena tudi na gradbiščnih napeljavah ter opremi in materialu izvajalca, ki jih uporablja pri gradnji.
Sklop D – Gaberke obsega območje priključka Gaberke na hitri cesti, z nadvozom čez hitro cesto, izgradnjo oziroma prestavitev obstoječe regionalne ceste ter pilotno steno, vključno z ureditvijo vseh cestnih navezav nanjo ter ureditev transportne poti do premogovnika Velenje. Gradnja na sklopu D – Gaberke je zaključena.
Dela se intenzivno izvajajo tudi na sklopu B – Škalsko jezero in sklopu H – Konovo. Tu so se dela pričela v letošnjem marcu. Dela se izvajajo skladno s terminskim planom na temeljenju in podporni konstrukciji viadukta Škalsko jezero, oporni konstrukciji pred vstopom v predor Konovo s severne strani. Izvajajo se tudi zemeljska dela na trasi navezovalne ceste ter deviacije regionalne ceste ob Škalskem jezeru.
Vir: DARS
Zdavnaj bi lahko bila narejena cesta od Šmartna do viadukta. Pa seveda ni želje.
Kaj pa Dolenjska ?