Prvi sklop značilnosti obsega posebne ugodnosti, kot so konkurenčno plačilo, podpora za duševno zdravje in prilagodljive možnosti dela, medtem ko drugi zajema zdravo kulturo podjetja – močne vrednote, nenehno učenje, zadovoljne zaposlene in dobro komunikacijo.
Med razgovorom za delo bodite pozorni, kakšno filozofijo ima organizacija, pri kateri bi se želeli zaposliti, glede posebnih ugodnostih za delavca ter ali goji zdravo kulturo podjetja. Če niste prepričani, si lahko pomagate z naštetimi primeri.
Konkurenčno plačilo
Vsakršno filozofiranje je tukaj odveč – na trgu dela bi morali delodajalci ponujati konkurenčne plače. Če se podjetje lahko pohvali z mizami za ročni nogomet in brezplačnimi zabojčki sadja in zelenjave, hkrati pa zmanjša nadomestila svojim zaposlenim, je to znak, da je bolje iskati drugje.
Socialna varnost
Pandemija je razkrila, kako zelo trhla so lahko tla pod nogami delavcev, kadar so v ospredju ugodnosti ali zgolj pravice. Po doživetem v obdobju 2020–2022 delavci pričakujejo, da bodo njihovi delodajalci pazili nanje, kar naj bi zajemalo ugodnosti, kot so pokojninski načrt oz. dodatni sklad, dodatna invalidsko in življenjsko zavarovanje itn. Če vaš bodoči delodajalec nima posluha za socialno varnost svojih zaposlenih, je morda treba razmisliti, ali si ga kot zaposlovalca sploh želite.
Skrb za dobro psihično počutje zaposlenih
Glede na povečano število obolenj, ki so posledica vse večjega stresa, predvsem pa primerov izgorelosti na delu, številna podjetja duševno zdravje svojih delavcev obravnavajo resneje kot kadar koli. Delodajalci, ki se zavedajo pomembnosti dobrega psihičnega počutja svojih zaposlenih, so začeli sprejemati ukrepe za razširitev dostopa do storitev in orodij za izboljšanje duševnega zdravja, saj se dobro zavedajo pomena za kulturo in produktivnost podjetja. Podjetja, ki bodo zagotavljala zanesljivo podporo duševnemu zdravju in zanj izkazovala posebno skrb, bodo v letu 2023 najverjetneje izstopala.
Hibridni in prožni načini dela
Podjetja, ki prisluhnejo svojim zaposlenim, že zagotavljajo (in bodo tudi v prihodnje) prožne načine dela, pa tudi orodja za delo na daljavo. Pandemija je dokazala, da sta prožnost delovnega mesta in zmožnost urejanja urnika v povezavi z delom pravzaprav nujna za zadovoljstvo delavcev. Zato bodo hibridni in prožni načini dela ena trajnih sprememb na delovnem trgu, pri čemer delavci navajajo možnost dela na daljavo kot drugo najvišjo prioriteto, saj tako lahko opravljajo svoje delo, hkrati pa utegnejo postoriti zadeve, ki jih zanimajo.
Pozanimajte se tudi glede samega delovnega okolja in se prepričajte o ustreznosti vašemu načinu dela – so to pisarne odprtega tipa? Kako poteka sodelovanje med oddelki? Potekajo sestanki v živo ali na daljavo?
Močne vrednote
Kadar nekdo zamenja službo ali kariero, pogosto slišimo, da odhaja, ker si v življenju želi početi nekaj bolj smiselnega. Delo v podjetju, ki kot eno od prioritet našteva prispevek k boljšemu svetu, je lahko korak v pravo smer. V osnovi lahko preverite, kako se je to podjetje obneslo med pandemijo, kako se je odzvalo na potrebe v skupnosti in kako je prilagodilo svoje politike, delovne strukture in ugodnosti za zaščito in podporo zaposlenih.
Številne organizacije imajo v svojih vizijah zapisane navdihujoče izjave o poslanstvu, vendar dejanja govorijo glasneje kot besede: poiščite dokaze, da podjetje te vrednote tudi živi in uteleša, ne zgolj propagira na svojih spletnih straneh in družbenih omrežjih.
Poudarek na nenehnem učenju in dodatnem izpopolnjevanju
Če je delodajalcu mar do zaposlenega, potem bo veliko vlagal v njegovo usposabljanje in razvoj. Živimo v svetu, kjer so pomembne veščine in znanja, zato si delavci ne morejo privoščiti, da bi njihovi nabori spretnosti zastareli. Poiščite delodajalce, ki vam omogočajo dodatna izobraževanja, imajo medoddelčne programe usposabljanja in omogočajo interno mentorstvo ter ‘coaching‘.
Varni zaposleni so zadovoljni zaposleni
Obstajajo trije preprosti načini za oceno stopnje zaupanja in zadovoljstva v podjetju.
- Upoštevajte stopnjo fluktuacije zaposlenih
Nizek pretok zaposlenih običajno nakazuje precej zdravo delovno kulturo. Srečni ljudje ostanejo. Na drugi strani pa je visoka fluktuacija lahko kazalnik notranjih težav ali delodajalca, ki ne ceni svoje delovne sile.
- Preberite ocene nekdanjih zaposlenih
Če nekdanji zaposleni govorijo o svojem minulem podjetju, delu in delodajalcih pozitivno, vam to pove veliko.
- Zatecite se k družabnim medijem
Na ta način lahko ljudi posamično in poglobljeno povprašate o njihovih izkušnjah v tej organizaciji.
Nedvoumen način komuniciranja
Komunikacija z delodajalcem je že od nekdaj pomembna. Če je bil razgovor preprost in razumljiv, je to dober znak; še toliko bolj, če ste prejeli odgovore na vprašanja glede morebitne nove zaposlitve. Da bi bili prepričani, pa lahko povprašate o ravnanju podjetja z interno komunikacijo v povezavi z varnostnimi protokoli COVID in politikami vrnitve na delo med pandemijo ter o ravnanju v prihodnje (česa so se naučili).
Dober delodajalec svojim zaposlenim zagotavlja zdravo in varno delovno okolje, za tovrstna vprašanja pa bo imel tudi pripravljene odgovore.
Če boste pri iskanju svoje (nove) službe ali kariere upoštevali nekaj opisanih točk, ne boste imeli težav pri zaposlitvi v podjetju, ki bo cenila delovno etiko in predanost.
Nasvet je za vas napisala: ekipa MojeDelo.com