Dela, ki jih je med prijavljenimi na razpisu odbrala strokovna žirija v sestavi Damir Globočnik, kustos
Gorenjskega muzeja Kranj, Nives Marvin, kustodinja Obalnih galerij Piran, in Marko Košan, kustos Koroške galerije likovnih umetnosti, izpričujejo vrhunsko kakovost keramičnega ustvarjanja na Slovenskem, kakršne si še pred dvajsetimi leti, ko je bila ta likovna zvrst nerazumljivo in po krivici odrinjena na rob interesa strokovne javnosti ter posledično tudi širše publike, nismo mogli niti predstavljati.
Dela vseh avtorjev in avtoric nas nagovarjajo z vrhunskim tehničnim znanjem ter inovativnostjo v smeri svobodnega, tudi monumentalnega keramičnega kiparskega ustvarjanja, razpetega med duhovitim, fantazijskim, še vedno pogojno rečeno »uporabnim« oblikovanjem, ter konceptualno domišljenimi interdisciplinarnimi pristopi, ki so nemalokrat tudi jasno družbeno angažirani.
Trenutna razmeroma visoka popularnost keramike v svetu in tudi v Sloveniji ni zgolj trend, saj sta keramično kiparstvo in oblikovanje končno postala tudi del programa ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, zato bo z nadgradnjo umetniške prepričljivosti in kakovosti pomen ustvarjanja v keramiki v okviru sodobnih praks vizualne umetnosti v prihodnjih letih brez dvoma le še rasel, medtem ko tudi pričujoča razstava ponuja pravo pašo za oči najširšemu krogu ljubiteljev likovne umetnosti.
V razstavo so uvrščena dela 80 avtorjev, strokovna žirija je nagradila pet del:
Priznanja so prejeli:
- Jože Šubic za delo Moon Observer ( Opazovalka lune), 2017
- Sanji Ajdišek za delo Povabilo na iniciacijo (Evropa in bik), 2017–2022
- Dani Žbontar za delo Tok, 2012
Častno nagrado (posebno nagrado žirije) je prejela:
- Ana Kavčnik Jamnik za delo Obstranska škoda, 2018–2022
- Sanji Ajdišek za delo Povabilo na iniciacijo (Evropa in bik), 2017–2022
Veliko nagrado je prejela:
- Nataša Sedej za delo Vision Space, 2022
Razstava bo v Koroški galeriji likovnih umetnosti na ogled do 27. novembra 2022.
Vir: Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec